Hoe krijg ik mijn Versatel (Tele2) e-mail werkend op een mobiele telefoon van KPN?

Ik heb een werkend e-mailadres dat eindigt op @versatel.nl, dat is van Tele2. Zelf heb ik tegenwoordig internet van Ziggo.

Als ik op de PC een programma als Thunderbird gebruik is het simpel om het Versatel adres te gebruiken met de volgende instellingen:

Uitaande e-mailserver: de server van Ziggo
Inkomende e-mailserver: de POP3 server van Versatel/Tele2.

Op het moment dat ik hetzelfde wil met mijn mobiele telefoon (alleen dan met een uitgaande server van KPN, omdat ik daar mijn mobiele internet bij heb) krijg ik een foutmelding in de zin van: "Berichten kunnen niet worden gedownload naar uw mobiele apparaat. Controleer uw verbinding en de instellingen van uw e-mailaccount. Probeer vervolgens opnieuw berichten te downloaden."

Als ik mijn Ziggo e-mail op soortgelijke wijze instel op mijn telefoon is er geen probleem en werkt het.

De klantenservice van Tele2 geeft niet thuis (een niet ondersteund probleem)

Mijn vraag / vragen:
- Hoe krijg ik het alsnog werkend?
- Ligt dit aan de mailserver van Tele2?
- Heeft iemand dit probleem ook en het misschien al opgelost?
- Zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Het beste antwoord

Ik heb ook de email van Tele2 op mijn mobiel en ik heb hierbij gedaan wat jij eigenlijk omschrijft. Zoals ik kan lezen wat je hebt gedaan zou het moeten werken.

Ik heb net zoals jou: inkomende pop: blabla@versatel.nl met mijn naam en wachtwoord.
en als uitgaande server de server van Vodafone.

Zou probleemloos moeten werken, anders kan je wellicht beter contact opnemen met je telefoon profider of telefoon merk.

Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tele2 verwijst naar KPN (mijn telefoonprovider) en ik heb KPN nog niet gesproken, omdat een ander e-mailadres, namelijk dat van Ziggo gewoon wel werkt op mijn telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb even het internet afgestruint naar dezelfde problemen, en ook nog gevonden! Je bent hierin (helaas) niet de enige! http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=16690 Er staat jammer genoeg geen oplossing en ik kan ook elder geen oplossing vinden, het lijkt wel bij Tele2 te liggen (maar die "ondersteund" geen PDA's, etc) en ze hebben wel een eventuele "work-around".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat het niet ondersteund wordt is inderdaad het probleem, want mijn provider KPN geeft eveneens niet thuis. Ik zal eens naar je link kijken.

Andere antwoorden (1)

Ik heb wel Tele2 werkend op m'n PDA, zoals jij beschrijft zou het moeten werken, dus denk dat het bij KPN wordt geblokkeerd.
Loop anders eens even bij zo'n belwinkel naar binnen, die jongens hebben het zo voor je aan de praat ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het eens proberen, maar ik ken ook iemand die hetzelfde probleem heeft, maar dan met T-Mobile.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja loop gewoon even zo'n belwinkel binnen, bij de meest hebben die jongens het daar zo voor elkaar.