Hoe kan het wanneer je in een woord een foute letter schrijft je toch naar de juiste site verwezen wordt ? Bestaat er een term voor ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je in zoekmachines of in je adresbalk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de term is: Handig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in zoekmachines als Google of websites

Antwoorden (3)

'look alike search' is wat tegenkom:

A COMPARISON OF PHP "LOOK ALIKE" FUNCTIONS

PHP supports a number of functions that allow the comparison of text strings to see "how similar" they are.

1. soundex returns a 4 character string that represents what a word sounds like when pronounced

2. metaphone creates a variable length character string that also represents what a word sounds like when it's pronounced. More accurate than soundex.

3. similar_text calculates the similarity (as a percentage) between two strings.

4. levenshtein returns the number of changes (character deletes, inserts and replaces) that are needed to transform one string into another. More efficient than similar_text.

You can also use low level string functions and regular expressions to compare text strings - although the four functions listed above are probably more suited for looking for "words like".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fuzzy logic heet dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google doet dat met botte statistiek.

Google kijkt en analyseert hoe spelfouten het meest verbeterd worden in het zoekvenster en geeft de meest voorkomende verbetering als suggestie.

Zie de video, zo rond de 23e minuut.
rose