Hoe word een website ontdekt?

bijvoorbeeld, iemand maakt een site.
Maar hoe zorgt hij/zij ervoor dat er bezoekers op die site komen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er zijn meerdere mogelijkheden.

De meest natuurlijke is wachten totdat zoekmachines de site vinden en indexeren. Als anderen dan zoeken op trefwoorden die op de site voorkomen, verschijnt de site in de zoekresultaten.

Een betaalde manier is het inkopen van trefwoorden bij zoekmachines (in Nederland meestal Google).

Ook het verspreiden van de URL (locatie) van de website op forums, blogs, en andere websites vergroot de kans dat anderen de site vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door de site te promoten. Over het promoten van een website is al eens een vraag geweest : http://www.goeievraag.nl/vraag/manier-website-promoten.572
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je site voorzien van de meta-tag keywords.
Vervolgens aanmelden bij de diverse zoekmachines. De spider van de zoekmachines indexeert de site en afhankelijk van de trefwoorden die in je site staan zal je site hoger in de zoekresultaten komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meta-tag keywords worden door gerenommeerde zoekmachines (Lees: Google) al lang niet meer gebruikt voor de indexering van zoekresultaten, omdat dit fraude in de hand werkt.
Een website wordt niet ontdekt, het wordt steeds bekender. Iemand die de website maakt en plaatst heeft vrienden/kennisen/familieleden, die doen mond-tot-mond reclame, en diegene die de website bouwt voegt zijn/haar site toe aan google. Er zijn ook diverse sites (bv startpagina en zijn dochter sites) waar de site gepromote wordt. Zoals hierboven al aangegeven wordt.
En vergeet SPAM niet ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een handige manier van het onder de aandacht brengen van je website is hierover op Goeie Vraag een vraag te stellen. Daar zal die jongen die hier al minimaal twee keer een vraag heeft gesteld over wat wij vinden van "De kleinste website" je vast en zeker wel mee kunnen instemmen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In tegenstelling tot wat eerder door iemand is voorgesteld, zijn keyword metatags al lang niet meer van invloed op de indexering bij zoekmachines.

Zoek op Google naar SEO (Search Engine Optimalization) over de do's and don'ts van zoekmachine optimalisatie. En kijk ook op de webmaster pagina's van Google. Een zeer belangrijke bron van informatie voor de serieuze webmaster. (Zie link)

Succes!

Toegevoegd op 28-04-2009 01:46:43
Kort gezegd zijn deze punten van belang:

1 Goede content! *
2 Goede content! *
3 Goede content! *
4 Aanmelden van de site nij zoekmachines
5 Zorg voor inbound links **
6 SEO vriendelijke URL's ***

* =
Zorg ervoor dat de content van je site relevant is voor de doelgroep en zorg ervoor dat combinaties van zoekwoorden waarop jij gevonden wenst te worden terugkomen in de pagina's van je website.

Gebruik daarom alleen HTML tekst en geen tekst in plaatjes en of grote lappen tekst in Flash (nog steeds niet goed te indexeren door Google, et al.)

Zorg voor goede (tekstuele) navigatie en goede semantiek (logische opbouw van koppen, paragrafen, etc.)

** =
Zorg ervoor dat er vanaf sites die belangrijk zijn voor jouw doelgroep en/of die door Google ook als belangrijk worden beschouwd (pagerank) links naar jouw sites ontstaan. Hoe doe je dit? Wederom door punt 1 tot en met 3. Als je waardevolle content voor jouw community hebt zullen belangrijke sites vanzelf naar je gaan linken als ze je eenmaal kennen. Probeer jezelf bij dit soort sites ook in de kijker te spelen (maar geenszins door te gaan spammen!!!)

*** =
Hoewel de relevantie hiervan niet onomstotelijk bewezen is, wordt verondersteld dat SEO vriendelijke URL's het beter doen bij zoekmachines. Dus i.p.v.

http://www.example.com/index.php?page=blog&item=5782344

http://www.example.com/blog/het-laatste-nieuwe-feitje

Vooral ook omdat dit voor mensen duidelijker is en omdat de woorden uit de URL dan vindbaar zijn.