Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onbekende mensen delen opeens met mij bestanden via onedrive. Wat kan dit zijn?

en wat moet ik doen, kan iedereen gewoon zomaar een bestand met onbekende mensen delen

TurfGraver
een uur geleden
Onbekend blijft bij mij Onbekend.
ronron1212
55 minuten geleden
snel je wacht worden vernieuwen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het klinkt alsof mensen je links naar bestanden hebben gestuurd via OneDrive, en dit kan gebeuren als ze jouw e-mailadres hebben. Soms kan het ook zijn dat ze per ongeluk de verkeerde persoon hebben gekozen.

Ja, in principe kunnen mensen hun bestanden delen met iedereen die een e-mailadres heeft. Dit betekent dat onbekenden ook zomaar bestanden met jou kunnen delen, vooral als je hun e-mailadres in de knoppenlijst hebt staan.

Het is slim om voorzichtig te zijn met dit soort meldingen. Je kunt de bestanden negeren of, als je je zorgen maakt, de afzender blokkeren of het hele account rapporteren.

Wie heeft ook ervaring met OneDrive-bestanden van onbekenden? Wat deden jullie in zo’n situatie?
(Lees meer...)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing