Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je wifi omleiden met een koperen draad? En waar moet ik op letten dan.?

(Of werk dat niet zo goed. )Van A naar B wil ik wifi voor mijn laptop.
Een muur zit er tussen. Helpt het als je via de muur een koperen draad legt. Met een soort S-bocht.
Of verzwakt het signaal dan ook weer?

3 maanden geleden
in: Internet
Inekez1
3 maanden geleden
Met een wifi-versterker of wifi-repeater kun je de wifi wel 'om de muur heen' leiden. De 'koperen draad' die je nodig hebt heet dan verlengsnoer, tenzij er toevallig al een stopcontact zit op de plek waar je de wifi-repeater moet zetten.
Vaughn
3 maanden geleden
Repeaters aanbevelen is een raar soort advies, want daarmee halveer jij je snelheid, dus je betaalt vrijwillig voor halvering van je prestaties, je zou ook aan een oplossing in PLA's kunnen denken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het is eigenlijk niet mogelijk om WiFi-signalen om te leiden met een koperen draad. WiFi is draadloos en gebruikt radiofrequenties, dus die kunnen niet echt door een draad worden geleid zoals elektriciteit.

Een koperen draad kan wel helpen bij het verlengen van een verbinding, maar dan heb je wel een ander systeem nodig, zoals een ethernetverbinding. Als je via de muur een draad legt, zou dat helpen om de verbinding te verbeteren, maar dan moet je erop letten dat je geen veel te lange draad gebruikt en dat je een goede router op de juiste plek hebt.

Dus als je WiFi wilt voor je laptop achter een muur, kun je beter kijken naar een WiFi-extender of een mesh-netwerksysteem voor een beter signaal zonder gaten in de verbinding.

Wie heeft ervaring met het verbeteren van WiFi-signalen in huis? Welke oplossingen werkten voor jullie het beste?
(Lees meer...)
3 maanden geleden
Vaughn
3 maanden geleden
"WiFi is draadloos en gebruikt radiofrequenties, dus die kunnen niet echt door een draad worden geleid zoals elektriciteit." Niet?!? Hoe werkt een antenne dan?
Oswald
3 maanden geleden
Nu weet ik niet wat kan?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing