Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik back-up uit van een map galerie naar Google fotos?

Ik heb een herinneringsmap aangemaakt in mijn gallerij, Android. Nu maakt Google foto ook een backup van deze foto. Maar ik kan in de instelling in Google fotos nergens DIE map vinden om de backup uit te zetten... heb alles nagekeken maar de map staat nergens maar de foto wordt wel in Google fotos gezet. Hoe zet ik dat uit voor die specifieke map.

4 maanden geleden
in: Internet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Je kunt de back-up van specifieke mappen in Google Foto's uitschakelen, maar het is waar dat je de mappen niet individueel in de app kunt vinden om dat specifiek voor die map te doen.

Een manier om dit te doen is door de hele back-up uit te schakelen en handmatig foto's te uploaden. Dit gaat echter zeker veel werk kosten. Je kunt ook de map verbergen of verwijderen uit Google Foto's door de foto's in die map te verwijderen, maar dat is niet echt wat je zoekt.

Een andere optie die vaak wordt aangeraden, is om te kijken of je die specifieke foto's kunt verplaatsen naar een andere map op je telefoon. Google Foto's maakt back-up van 'DCIM' en mappen in die map, dus als je deze foto's naar een andere map verplaatst, worden ze mogelijk niet geback-upt.

Wie heeft ervaring met het beheren van back-ups in Google Foto's? Welke tips hebben jullie om het eenvoudiger te maken?
(Lees meer...)
4 maanden geleden
- open de Google Photos app
- tik op je portret rechtsbovenin
- selecteer 'Photos settings'
- selecteer 'Backup'
- scroll naar beneden en selecteer 'Back up device folders'

Hier kun je mappen naar keuze aan en uit zetten.
(Lees meer...)
Ritsuka
4 maanden geleden
Jolanda1977
4 maanden geleden
Dat is het.... map staat wel in mijn gallerij maar niet bij Google fotos device folders.... daar kan ik die map nergens vinden
Ritsuka
4 maanden geleden
Hmm, dat is apart, bij mij wel.
Jolanda1977
4 maanden geleden
Maak ik bv een schermafdruk dan komt deze ook op Google fotos, dat wil ik dus niet. Oude mappen zie ik staan. Daarvan kan ik back-up uit of aan zetten maar bv.... schermgrootte staat er niet en komt dus tussen alle foto's op Google fotos. Alle nieuwe mappen zie ik nergens staan die ik in gallerij heb gemaakt. Kan dus niets aan of uit zetten. Alles gooit ie in map camera. Maar die moet dus niet uit... want dan brengt ie niets meer over. Dit was nooit zo
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing