Waardoor valt mijn Kaspersky VPN steeds uit? En waarom loopt de VPN via Algerije-Algiers?

Voorheen was dat vrijwel altijd via Amsterdam.
De verbinding via Algerije-Algiers valt vooral na het opstarten constant uit en wordt dan weer hersteld. (In de tussentijd wordt Kill Switch ingeschakeld).

Ik heb Windows 11 en een Asus laptop.
VPN valt dus zo'n 4 à 5 keer uit voor deze weer goed hersteld is.
Voor degenen die deze vraag volgen: Ik heb nu andere locaties ingesteld via welke de VPN loopt en tot op heden heb ik nu geen problemen meer.

Picture for question
6 maanden geleden
in: Internet
SimonV
6 maanden geleden
Je bent niet de enige met dit probleem:
https://forum.kaspersky.com/topic/kaspersky-vpn-keeps-disconnecting-19735/
Toch maar overgaan naar bijvoorbeeld NordVPN?
https://en.cybernews.com/lp/best-vpn-nl/
Pieterke
6 maanden geleden
Bedankt @SimonV. Ik heb pas weer betaald, wacht nog even af hoe het verder gaat.
Pieterke
6 maanden geleden
@SimonV: Ik heb andere locaties ingesteld en heb tot nu toe geen probleem meer. Zie toevoeging bij mijn vraag.
Pieterke
6 maanden geleden
Dank je voor je reactie maar ik heb momenteel geen problemen meer doordat ik VPN via andere locaties laat lopen. Zie toevoeging bij mijn vraag. De problemen waren overigens pas kortgeleden ontstaan.
wijwetenalles
6 maanden geleden
Als jouw VPN constant uitvalt, waarom dan geen andere VPN gebruiken? Ikzelf gebruik touchvpn en die doet het best goed. Er zijn natuurlijk ook andere VPN's op het internet. Maar touchvpn doet het erg goed (dit is GEEN advertentie, gewoon een aanbeveling).

Geef als eerste antwoord