Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik op afstand een wachtwoord op de wifi zetten bij mijn vader in het buitenland?

Mijn vader in het buitenland heeft per abuis de veiligheid van zijn internet verbinding eraf gehaald voor zijn thuisnetwerk. Nu kan iedereen die komt zomaar op de onbeveiligde wifi netwerk komen. Hoe kan ik dit hier op afstand aanpassen. Ik weet dat er iets is met Teamviewer, maar hij heef geen laptop of computer. Dus vroeg ik mij af kan ik zo op afstand in zijn modem komen om dit aan te passen?

8 maanden geleden
in: Internet
996

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je modem niet helemaal verkeerd is ingeregeld kun je deze niet vanbuiten configureren. (gelukkig maar, anders is het feest voor hackers)

Zonder computer is het lastig om 'even' zelf op afstand de modem te configureren.

Als er geen computer in de buurt is, dan is het het makkelijkst met 2 telefoons. Gebruik op de ene telefoon whatsapp video-bellen en kijk met de camera naar het scherm van de andere telefoon.
Met die tweede telefoon (die op het wifi-netwerk zit) kun je dan de modem LATEN configureren. En dan heel precies aanwijzingen geven op welke knoppen ze moeten drukken.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding