Heb ik een ban op een phpbb forum, als ik deze melding (uit het niets) krijg? ik was 10 jaar lid.?

De opgegeven gebruiker is niet geactiveerd. Activeer je account en probeer opnieuw. Als je deze melding blijft krijgen, neem dan contact op met de beheerder.
Bij wachtwoord opnieuw opvragen krijg ik deze melding: Je account is gedeactiveerd en kan alleen door een beheerder opnieuw geactiveerd worden

9 maanden geleden
in: Internet
1.1K
Ritsuka
9 maanden geleden
Heb je al contact opgenomen met de beheerder om het na te vragen?
Gouranga
9 maanden geleden
Ik krijg een automatisch bericht: Je account is gedeactiveerd en kan alleen door een beheerder opnieuw geactiveerd worden

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat je een ban hebt, maar daar zou je een melding van gekregen moeten hebben. Het is ook mogelijk dat een beheerder je account heeft gedeactiveerd omdat je lange tijd niet hebben gepost.
SimonV
9 maanden geleden
Gouranga
9 maanden geleden
Hoi Simon. Krijg je dan een melding in je mail oid dat je een ban hebt? Of tijdens de poging tot inloggen? Ik was er volop actief. Wel een conflict gehad met haar (moderator), dus een ban is niet onwaarschijnlijk. Maar kan het nog wat anders zijn dan een ban als het account gedeactiveerd is?
tinus1969
9 maanden geleden
Moderator mailen en excuses aanbieden.
Gouranga
9 maanden geleden
zeker Tinus, maar lijkt me toch ook dat je dan een melding moet krijgen wat je precies fout hebt gedaan en hoelang die bang is. Blijvend, een weekje oid?
TurfGraver
9 maanden geleden
Je "moet" niets krijgen, kan wel.
Maar als je account is gedeactiveerd is het dus duidelijk iets van beheer en niet een technisch probleem.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 maanden geleden
De AVG (ook bekend onder de Engelse afkorting GDPR) schrijft voor dat 'slapende' gebruikers geanonimiseerd moeten worden. Ook hier op GV worden accounts die (ik meen een jaar) slapen geanonimiseerd.
Wat SimonV schrijf kan dus best kloppen: als je lange tijd geen activiteit ontplooit op de site kun je, ook na 10 jaar lid te zijn, automatisch gedeactiveerd worden.
Omdat het account slaapt wordt er vaak ook geen mail verstuurd.
TurfGraver
9 maanden geleden
"Ik was er volop actief."
tinus1969
9 maanden geleden
@ gouranga, mbt ‘ maar lijkt me toch ook dat je dan een melding moet krijgen wat je precies fout hebt gedaan en hoelang die bang is.’
Er ‘moet’ niets. Onthoud bij discussies met moderator: ‘Regel 1; de moderator heeft altijd gelijk. Regel 2; als de moderator ongelijk heeft, treedt regel 1 in werking.’
Gouranga
9 maanden geleden
@tinus1969 Ik bedoel; is het bij phpbb niet automatisch dat je een melding krijgt dat je een ban hebt? En ja klopt, mod heeft altijd gelijk ;)
Gouranga
9 maanden geleden
@TurgGraver zal wel een ban zijn dan, nou ja dan is dat zo