Hoe kan ik op mijngezondheid.net medicijnen bestellen bij mijn huisarts? zie toelichting.?

Ik kan nu alleen bij mijn apotheek medicijnen bestellen (herhaling). Maar als ik een recept van de huisarts nodig heb lukt het niet via MijnGezondheid.net te bestellen. Dan krijg ik alleen de mogelijkheid te zien bij de apotheek te bestellen. Mijn huisarts is uiteraard wel aangesloten bij MijnGezondheid.net. Wat doe ik fout?
De h uisarts heeft zelf aangegeven dat ik via MijnGezondheidnet.nl bij haar kan bestellen.

een jaar geleden
in: Internet
1.1K
ronron1212
een jaar geleden
Als het om nieuwe medicijnen gaat die je nog niet gebruikt zal je toch eerst langs je huisarts moeten. Die bepaald wat je eventueel nodig hebt. Zijn het medicijnen die je via een specialist krijgt zal die het recept moeten maken en die kan deze rechtstreeks naar je apotheker sturen.
SimonV
een jaar geleden
Je huisarts hierover bellen of berichten lijkt me toch het eenvoudigste. Je kunt een bericht sturen naar je huisarts via ‘Nieuw bericht’ in ‘Mijn berichten’.
Pieterke
een jaar geleden
@ronron1212: Bedankt voor je reactie. Het gaat om medicatie die ik al lang gebruik maar waarvoor ik steeds een nieuw recept moet aanvragen.
Pieterke
een jaar geleden
@SimonV: Dat ga ik inderdaad maar doen.
tinus1969
een jaar geleden
Kan het zo zijn dat je die medicijnen bestelt bij de apotheek en dat die zonodig het herhaalrecept regelt? Artsen en apotheken hebben daar vaak afspraken over als het gaat om chronisch gebruik.
Pieterke
een jaar geleden
@tinus1969: Herhalingsrecepten moet ik via de h uisarts regelen. Bovendien ging het in dit geval om een medicament waarvoor de huisarts geen herhalingsrecept uitschrijft.
SimonV
een jaar geleden
"Bovendien ging het in dit geval om een medicament waarvoor de huisarts geen herhalingsrecept uitschrijft": dan lijkt me het toch logisch dat je het niet zelf kunt bestellen?
"De huisarts heeft zelf aangegeven dat ik via MijnGezondheidnet.nl bij haar kan bestellen.": dus haar een bericht sturen dat je het wilt bestellen?
tinus1969
een jaar geleden
Is dit inmiddels oogelost? Hoe? Ik bennwel benieuwd
Pieterke
een jaar geleden
@tinus1969: Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb het al aan de huisarts gemeld en zij zou het vragen aan de assistentes. Daar heb ik nog niets van gehoord. Ik heb ook nog geprobeerd via de chatbot achter een oplossing te komen maar dat leverde alleen het advies op met de zorgverlener contact op te nemen, wat ik dus al gedaan heb. Ik kan gelukkig natuurlijk wel via de telefoon bij de huisarts bestellen maar de assistentesz ouden het gemakkelijker vinden via MijnGezondheidnet.
Pieterke
een jaar geleden
@SimonV: Ik heb de huisarts via MijnGezondheid.net een bericht gestuurd en dan krijg ik het antwoord dat het sneller gaat als ik dat via Medicijnen bestellen doe. Maar dat lukte dus niet. Ik bestel voortaan wel per telefoon bij haar.

Geef als eerste antwoord