Waardoor kan mijn buurman geen internet krijgen en ik wel?

Als ik de beschikbaarheidstest doe van online internet blijkt mijn buurman geen internet te kunnen ontvangen en ik wel terwijl zijn buurman aan de andere kant weer wel kan ontvangen evenals de meeste mensen in de buurt.
Hoe is dat geregeld?

10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je uitleggen in wat voor situatie je woont? Platteland/Stad, rijtjeshuis/losse villa's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En daarnaast welke beschikbaarheidstest je hebt gedaan.

Antwoorden (2)

Het internet van een provider komt van een grote centrale, naar een kleinere centrale. Deze zorgt er weer voor dat de verbinding naar een kastje bij jou in de buurt gaat. In dat kastje is geregeld (van tevoren wel vast gelegd bij de provider) welk huis wel en welk huis geen internet van die provider kan ontvangen.
In sommige buurten is het besloten dat vrijwel alle providers bij alle huizen kan, bij de andere buurt kan maar éen provider. Daarbij kan dan 1 huis net buiten de boot vallen en net in de 'regio' vallen van de andere provider, zoals jouw buurman.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kom op Ytje, we leven in 2013 en als je beide buren WEL kunnen en jij niet dan is er iets vreemds aan de hand. Waarschijnlijk gewoon een foutje in het systeem maar jouw reden kan de oorzaak niet zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of we nu in 2013 leven of niet, het systeem is nu nog hetzelfde hoor..
Zo werkt het, klaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@pelle In een bijzonder geval kan de buurman wonen in een andere: straat
postcode
gemeente
provincie
land Als we het dan hebben over glasvezelinternet dan is het zeker niet ondenkbaar dat iemand aan de overkant van de straat geen internet heeft en de buurman die weer in een andere postcode woont weer wel. Als de buren in dezelfde straat wonen zelfde pc hebben en nummers 15 17 19 zijn is het idd onmogelijk en een fout in het systeem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mijn zien jullie totaal over het hoofd dat de buurman die geen internet kan hebben aan BEIDE zijden buren heeft die het wel kunnen (oja in mr tomaats laatste alinea staat het wel, maar dat bedoelde ik dus al die tijd)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, ook dat is mogelijk hoor :) Ligt aan de provider.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Pelle buurman zegt niet zelfde postcode + 1 of 2 huisnummers hoger. Aan de andere kant, kan ook aan de andere kant van de weg zijn. Denk aan boerderijen, landgoederen e.d., buren kunnen dan verschillende gemeentes telefoonnetnummers hebben, in verschillende kabelaanbiederzones zitten enz. Stel dat het ziggo/upc gebied er zo uitziet: M Buurman 1 woont in linksonder l\
Buurman 2 woont in midden V (ander gemeente dan 1 en 2)
Buurman 3 woont in rechtsonder /I Als je op het platteland woont is dat niet ondenkbaar, als de vrager midden in een stad woont is het uitgesloten. @ Ytje, dat is echt niet mogelijk. 13 ziggo, 15 UPC, 17 ziggo kan nooit. Als je dat bedoelt. Kabelaanbieders zitten per gemeente zo ver ik weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
--dan 1 en 3--
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mrtomaat, ik denk echt wel dat de vraagsteller meer info had gegeven als het is zoals jij zegt. Iedereen begrijpt dat buren aan de overkant anders zijn dan buren naast jou en anders zijn dan buren een halve km verderop.
erotisi
10 jaar geleden
HEt is wel zo dat mijn buurman precies dezelfde postcode heeft maar het is ook zo dat zijn ingang aan de achterkant van het huis zit hoewel zijn formele adres wel dezelfde straatnaam heeft als die van mij (hoewel zijn ingang dus alleen toegankelijk is vanaf een andere straat;betreft een omgebouwd woonhuis). Misschien verklaart dat iets?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat zou heel wat verklaren als de mensen in die andere straat ook niet internet kunnen hebben op de manier waar het hier over gaat.
Zo als al in het antwoord van ytje: echt afhankelijk van de provider. Maar als aanvulling : Het kan zijn dat de benodigde kabels niet aangelegd zijn.
b.v. wat nu hot is glasvezel bewoners hebben de keuze wel tot in huis leggen of niet.
Ik zou de betreffende provider bellen en vragen waarom dit niet kan.