Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik vermijden dat mijn inkscape opgeslagen wordt als microsoft edge bestand?

Ik heb net enkele dingen gedaan met inkscape, en wilde dit opslaan. Nu blijkt dat ik dat niet kan opslaan op mijn harde schijf maar enkel als Microsoft Edge. Dat gedoe met die Edge irriteert me mateloos, ze duwen zowel Bing als Microsoft Edge zo in je strot.
Ik zou die bestanden gewoon op mijn harde schijf als Inkscapebestanden willen opslaan... of tenminste onder Google ipv Edge.
Hoe kan ik dat bewerkstelliggen?

een jaar geleden
in: Internet
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

SVG-bestanden worden bij jou dus standaard opgeslagen als een Edge-bestand.
SVG-bestanden zijn webbrowserbestanden, dus tenzij je Inkscape instelt als het standaardprogramma, worden ze gekoppeld aan de standaardbrowser.
Koppel deze bestanden dus standaard aan je Inkscape programma (Standaard-apps per bestand kiezen):
https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/595-extensie-kopelen-aan-ander-standaardprogramma
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
SimonV
een jaar geleden
Om te voorkomen dat je bestanden in Inkscape worden opgeslagen als Microsoft Edge bestanden, moet je de bestandsindeling wijzigen bij het opslaan. Kies bijvoorbeeld voor SVG of PDF.
(Lees meer...)
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding