Hoe kan ik vermijden dat mijn inkscape opgeslagen wordt als microsoft edge bestand?

Ik heb net enkele dingen gedaan met inkscape, en wilde dit opslaan. Nu blijkt dat ik dat niet kan opslaan op mijn harde schijf maar enkel als Microsoft Edge. Dat gedoe met die Edge irriteert me mateloos, ze duwen zowel Bing als Microsoft Edge zo in je strot.
Ik zou die bestanden gewoon op mijn harde schijf als Inkscapebestanden willen opslaan... of tenminste onder Google ipv Edge.
Hoe kan ik dat bewerkstelliggen?

een jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (2)

SVG-bestanden worden bij jou dus standaard opgeslagen als een Edge-bestand.
SVG-bestanden zijn webbrowserbestanden, dus tenzij je Inkscape instelt als het standaardprogramma, worden ze gekoppeld aan de standaardbrowser.
Koppel deze bestanden dus standaard aan je Inkscape programma (Standaard-apps per bestand kiezen):
https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/595-extensie-kopelen-aan-ander-standaardprogramma
Plaatje bij antwoord
SimonV
een jaar geleden
Om te voorkomen dat je bestanden in Inkscape worden opgeslagen als Microsoft Edge bestanden, moet je de bestandsindeling wijzigen bij het opslaan. Kies bijvoorbeeld voor SVG of PDF.
10 maanden geleden