Ik kan plots geen enkel online programmma meer openen, wat moet ik doen?

Mijn laptop opent plots geen enkel online programma e.d. meer. Dus yahoo, Slack, MSDrive en zelfs Avast enz kan ik niet meer openen of het duurt oneindig lang. Er komt dan "controleer je verbinding" maar die is oké. Ik heb al gedowngrade naar een vorige versie maar zonder succes. Wat kan ik best doen?

een jaar geleden
in: Internet
1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Hoe weet jij zo zeker dat de verbinding goed is ? Als GEEN ENKEL programma nog on-line kan, dan is de verbinding de eerste verdachte. Vandaar de vraag welk deel het volgens jou nog wel doet en waar het dan mis gaat ?
Merk daarbij op dat er vele schakels zitten tussen een programma en de server waarmee het contact probeert te maken.
LeonardN
een jaar geleden
"Ik heb al gedowngrade naar een vorige versie maar zonder succes."
WAT heb je geprobeerd te downgraden?
==
Kan je wel gewoon op internet met een browser?
liveisgreat
een jaar geleden
hallo ja ik kan gewoon op internet met een browser, ik kan ook op facebook, maar het duurt laaaaaaaang, maar op meerdere dingen kan ik niet... Ik heb gedowngrade naar windows 10 (ik was overgestapt op windows 11) omdat ik toen geen problemen had en ervan uitging dat het door de switch kwam. Maar nee dus. @LeonardN
Wel, ik heb gewoon duidelijk het WIFI tekentje, met alle streepjes vet, als mijn verbinding slecht is dan heb ik maar één of twee streepjes vet in het icoontje. @Ozewiezewozewiezewallakristallix

Antwoorden (1)

Opnieuw je laptop opstarten heeft dus geen zin gehad.
Het kan een slechte wifi-verbinding zijn. Trek de stekker van je modem er even uit. Je modem start opnieuw op en kiest automatisch het beste wifi-kanaal.
Het kan malware zijn. Hopelijk lukt het nog Malwarebytes te installeren, anders zou je dit programma elders moeten zien te downloaden en via een USB-stick overbrengen op je laptop.
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/

Een oorzaak kan ook zijn:
• Opgestapelde tijdelijke internetbestanden
• Ongewenste browserinvoegtoepassingen of -extensies
SimonV
een jaar geleden