Javascript:void(0); foutmelding: hoe los ik deze op?

Wanneer ik bijvoorbeeld bij Hyves rechtsonder op het aantal vrienden online klik, moet ik een lijst krijgen met alle vrienden die online zijn. Ik krijg niks! Ik zie alleen linksonder in de browser de javascript melding. Dit komt ook voor op meerdere sites die van javascript gebruik maken.

Zowel Internet Explorer als Google Chrome hebben het probleem dus het is niet browserafhankelijk.

Ik heb al van alles geprobeerd als java herinstalleren, java toestaan, etc. Waar kan dit aan liggen? Welke instelling helpt mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
9.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check hier sowieso welke java versie je hebt, misschien is je versie te nieuw: http://www.java.com/nl/download/installed.jsp?detect=jre&try=1

Antwoorden (4)

Misschien moet je beginnen bij Java, ik hoop dat je eruit komt.

http://www.java.com/nl/download/help/index.xml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je java script aan? Het kan ook zijn dat je een pop up blocker aan hebt staan die dit tegenhoud, zet hem dan uit. Als je echt alles al hebt geprobeerd dan ligt het vaak aan de site deze zal java script dan opnieuw moeten schrijven voor de desbetreffende site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je dubbelklikt op de melding, krijg je een venster te zien waar je meer informatie over de fout krijgt. Hopelijk kun je daar iets mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst: JavaScript heeft maar weinig met Java te maken. Je kunt Java-ondersteuning in je browser gerust uitzetten; JavaScript blijft het dan gewoon doen.

De meest waarschijnlijke reden voor de foutmelding is dat de website zelf een fout bevat. Hier kun je zelf niets aan doen: de makers van de website hebben er simpelweg een foutje in laten sluipen. Je zou een berichtje kunnen sturen naar de makers van de website; hopelijk lossen zij het dan op.

Een andere mogelijkheid is dat je bepaalde blockers hebt aanstaan op je computer, waardoor een bepaald JavaScript-bestand niet wordt ingeladen en de fout veroorzaakt. Voorbeelden hiervan zijn firewalls, virusscanners, malware-bescherming, advertentie-blockers, etcetera. Probeer dit alles eens (tijdelijk) uit te zetten en kijk of je de foutmelding nog steeds krijgt.