Waarom is mijn downloadsnelheid in Chrome 500 kb/s als de wifi speed test zegt dat het 28.5 mb/s is?

Ik ben aan het proberen een video (mp4) te downloaden, die is ongeveer 2 GB (het is een lange video) en mijn pc geeft aan dat dit ongeveer 2 uur zou duren. De downloadsnelheid die wordt aangegeven in de downloads tab is ongeveer 500 kb/s. Dat leek me niet erg hoog dus heb ik via google getest wat mijn internetsnelheid dan was, voor downloadsnelheid kwam dat uit op 28.5 mb/s, dat is dus veel hoger dan wat er wordt gebruikt voor het downloaden van die video. Ik heb verder geen andere dingen openstaan die veel data kunnen verbruiken en ik ben verder niks anders aan het streamen, downloaden of uploaden. Mijn vraag is waarom die download dan zo langzaam gaat, het gaat ook nog eens om een 5G-wifinetwerk, dus ik had verwacht dat dat iets sneller zou moeten gaan.

een jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (1)

Er is niet alleen sprake van een grens in downloadsnelheid, maar ook in uploadsnelheid. Als de verzendende partij er niet in slaagt de video met meer snelheid te verzenden, dan kun jij nog zo'n flinke downloadsnelheid hebben; dat helpt je niets.