Als je via een betaalverzoek betaalt op Marktpl staat het geld er meteen op?

Iemand haalt morgen iets op via Marktplaats. Ik heb een betaalverzoek gedaan maar hij wil pas morgen ter plekke betalen. Krijg ik het geld dan meteen te zien op mijn rekening?

2 jaar geleden
in: Internet
1.7K
tinus1969
2 jaar geleden
Via tikkie?
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Is het met tikkie wél onmiddellijk?

Antwoorden (1)

Nee, het bedrag staat niet onmiddellijk op jouw rekening. Je krijgt wel onmiddellijk via marktplaats een bevestiging (via je berichten) dat het bedrag betaald is. Uiterlijk de volgende werkdag 18:00 uur staat het dan op jouw rekening.

Zeker bij grotere bedragen en/of bij artikelen waarvan de koper eerst met eigen ogen wil zien of het werkt en aan de omschrijving / wensen voldoet, is het logisch dat de koper niet vooraf wil betalen.

En helaas zijn er op marktplaats ook wel eens oplichters actief die de koper wel laten betalen en dan het adres van iemand anders opgeven zodat de koper nooit zijn gekochte spullen krijgt.

Uiteraard ben je niet verplicht om gebruik te maken van het betaalsysteem van marktplaats. Je kunt ook een tikkie sturen aan de koper of hem vragen contant te betalen. Maar in principe is het marktplaats systeem betrouwbaar en een prima digitale vorm van 'gelijk oversteken'.