Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werken sites sneller zonder adblocker?

Werken sites sneller zonder adblocker? Soms lijkt het alsof sommige sites wat traag lopen, maar i.v.m. de vele reclames in de zijlijn heb ik die bij webshops toch liever aan.

2 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Absoluut! Je moet zien dat voor elke advertentie een socket wordt geopend en dat informatie zoals jpeg's separaat moet worden opgehaald, elk met een bepaalde latency, kap je dat helemaal af met een adblocker dan scheelt dat in https-requests en bytes die opgehaald moeten worden om jou die advertenties te tonen. Ik zelf gebruik een Pine64(soort RasberryPI) als AdGuard en dat werkt helemaal fantastisch, deze Adguard fungeert als DNS relay en geeft verzoeken naar advertentie netwerken gewoon niet door, deze sockets blijven voor eeuwig op 'time_wait' staan, maar de pagina wordt wel getoond, zo wordt GV die niet tot de snelste/beste sites gerekend mag worden(vanwege de anti block maatregelen gok ik) heel snel vertoond. Naast dat Adguard de ads blocked heeft het ook nog een bijkomend voordeel dat phishing en malware sites uit de DNS requests zijn gefilterd en je keurig een waarschuwing als webpage krijgt.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
KeesWim
2 jaar geleden
Je beweert het tegenovergestelde van wat VS ervaart.
Amadea
2 jaar geleden
Juist. Vooral als die advertenties uit filmpjes bestaan werken sites met adblocker veel sneller dan zonder.
Griffin
2 jaar geleden
@Kees "Je beweert het tegenovergestelde van wat VS ervaart."
Hoe dan? VS ervaart sites met veel reclame als traag, ik bevestig dat, leg uit waar dat aan ligt, en geef 'm een tip hoe dat sneller te maken.
LeonardN
2 jaar geleden
"Hoe dan?"
Nou alleen al door de vraag en het antwoord naast elkaar te houden.
De vrager vraagt of sites sneller werken ZONDER adblocker. Jij zegt absoluut en legt daarna (terecht) uit waarom sites sneller werken MET adblocker. "VS ervaart sites met veel reclame als traag"
Nee dan lees je denk ik de vrager verkeerd.
Ik lees het zo.
1. De vrager vermoedt (abuis) dat sites sneller werken ZONDER adblocker. Vandaar dat deze de vraag zo opgeeft.
2. "Soms lijkt het alsof sommige sites wat traag lopen" (met adblocker)
3. Toch wil deze (ondanks de door hem vermoedde vertraging) een adblocker blijven gebruiken. Puur om de reclames te weren. Let vooral op het woordje "toch" in de laatste zin. Als de vrager vermoedt dat adblockers EN reclames weert EN sneller zou werken dan is er geen trade-off dus geen "toch-liever-argument". Het antwoord is dus eigenlijk: Absoluut niet! Sites laden juist sneller met een adblocker

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding