Waarom staat er vandaag bij Google een pizza-icoontje?

Toen ik net de computer opstartte, stonden er op Google allemaal plaatjes van Google. Ik heb hier niet specifiek naar gezocht. Heb ik iets gemist?

2 jaar geleden
in: Internet
2.7K
TurfGraver
2 jaar geleden
Gezocht via Google?
https://www.google.com/doodles/celebrating-pizza
Pieterke
2 jaar geleden
Nee hoor, Google plaatst wel vaker zelf icoontjes.
Antoni
2 jaar geleden
Google-doodles heten die.
SentWierda
2 jaar geleden
Een promotie-actiedag voor pizza's, met een 14-jarig jubileum als aanleiding. Met advertenties van pizzabedrijven zowel op de Google-pagina's als op de GV-pagina.
De echte wereldpizzadag is elk jaar op 9 februari. Ongetwijfeld pakt Google dan weer uit.
En op 25 oktober 2022 is de wereldpastadag.
https://nationaltoday.com/world-pasta-day/
Antoni
2 jaar geleden
Klik op de website van Google eens op de Google-doodle van de pizza. Dan begint een grappig en aan het eind best lastig pizza-snij-spelletje. Leuk voor een verloren minuutje (of meer)!
Antoni
2 jaar geleden
Alleen vandaag, 6 december 2021, overigens!
Antoni
2 jaar geleden
... en vandaag, 7 december 2021, blijkbaar ook nog!

Het beste antwoord

Dat kun je hier vinden: https://www.google.com/doodles?hl=nl

De interactieve Doodle van vandaag viert een van 's werelds populairste gerechten: pizza! Op deze dag in 2007 werd de culinaire kunst van de Napolitaanse "Pizzaiuolo" ingeschreven op de UNESCO-representatieve lijst van immaterieel cultureel erfgoed van de mensheid.

Dit pizza-puzzelspel bevat een paar van de meest geliefde pizza-toppings van over de hele wereld en daagt je uit om te snijden op basis van het type pizza dat je hebt besteld. Maar houd de gevraagde toppings en het aantal plakjes goed in de gaten - hoe nauwkeuriger de volgorde, hoe meer sterren je verdient!

Hoewel flatbread met toppings al eeuwenlang wordt geconsumeerd in oude beschavingen van Egypte tot Rome, wordt de zuidwestelijke Italiaanse stad Napels algemeen beschouwd als de geboorteplaats van de tegenwoordig bekende pizza (deeg gelaagd met tomaten en kaas) aan het einde van de 18e eeuw. Hier begint het verhaal van pizza: een verhaal dat samengaat met eeuwenlange wereldwijde migratie, economische ontwikkeling en technologische evolutie.
Tegenwoordig worden er jaarlijks naar schatting vijf miljard pizza's (alleen al in de VS 350 plakjes per seconde) internationaal geconsumeerd. Het maakt niet uit hoe je het snijdt, pizza is hier om te blijven!
escape