hoe zorg ik ervoor dat ik op dezelfde pagina blijf als een nieuw tablad opent?

ik maak vaak gebruik van converter websites en waar ik ook op klik, het werkt wel maar ik ga dan automatisch naar een nieuw tablad met een of andere vage website
hoe blijf ik waar ik ook op klik op de converter website en dat het andere tablad wel opent maar dat ik er niet automatisch naar toe ga

2 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (1)

Dat zal niet lukken. Dit soort websites verdient niet aan het converteren maar aan het openen van ‘een of andere vage website’.
Hoe illegaler hetgeen je wilt converteren is, hoe groter de kans dat je geconfronteerd wordt met veel hinderlijk opspringende websites en zelfs malware.
Er zijn genoeg ‘normale’ websites waarbij dit niet gebeurt:
https://www.2pdf.nl/
https://www.onlineocr.net/
etc.
Ik neem aan dat je al een adblocker als Adblock of uBlock Origin geïnstalleerd hebt.
Wat je nog zou kunnen proberen:
- Voorkomen dat tabbladen automatisch worden geopend met AdLock Pop-upblokkering
https://chrome.google.com/webstore/detail/adlock-adblocker-privacy/aemffjkmgcepimloclpkecifcnipnodh
- Scannen op malware met Malwarebytes
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
- Controleren of Chrome goed is ingesteld: Klik rechtsboven op Meer en vervolgens Instellingen.
Klik onder Privacy en beveiliging op Site-instellingen.
Klik op Pop-ups en omleidingen.
De instelling moet op Geblokkeerd staan.
SimonV
2 jaar geleden
Griffin
2 jaar geleden
"Dat zal niet lukken. Dit soort websites verdient niet aan het converteren maar aan het openen van ‘een of andere vage website’."
Tuurlijk wel, immers is het credo "wat mensen kunnen maken, kunnen mensen kraken" Met TamperMonkey kun je zulke acties als ongewild een tab openen middels scripting helemaal naar je eigen hand zetten. Zoiets als "if this than that" Ik gebruik TamperMonkey al jaren om die rare streken die websites uithalen om maar iets te verdienen teniet te doen, denk hierbij aan payportals voor nieuws sites zoals NRC/Volkskrant/Telegraaf.
SimonV
2 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik had moeten zeggen: dat zal niet lukken zonder programmeerwerk.