Wat moet ik doen om internet te krijgen op camping in belgie?

Wat kost het en waar krijg ik het? Ik kom uit nederland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (4)

Prijzen zijn afhankelijk van de leverancier,
en van de downloadsnelheid die je wilt en of
je al een eigen goede laptop hebt.
http://www.zakelijkvoordeligbellen.nl

Vodafone
KPN
T-Mobile

http://www.mobielinternetbuitenland.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan gratis zijn, maar de camping wel een onbeveiligd WiFi netwerk hebben. Dit komt alleen bijna nooit voor, maar vaak verkopen ze dan wel van die internet kaarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regel een Smartphone die internet kan delen (simlockvrij)

Regel een belgishe simkaart

Kijk in belgie naar Prepaid Flat free internet abbonnementen zoals de nederlandse Vodafone zorgeloos internet blox

wardeer het op en sluit je smartphone aan op je laptop en gebruik de smartphone om internet te delen.

Voila! werkte bij mij toen ik in zuid-afrika was :D

Toegevoegd na 1 minuut:
Kosten 9,50 in nederland, belgie zal niet veel verschillen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag inderdaad eens aan de camping eigenaar of ze Wifi aanbieden? En zo niet, misschien is het wel interessant voor deze campingeigenaar om te gaan doen vanwege de extra mogelijke inkomsten die hij/zij hiermee kan genereren.

Heb je op deze camping wel een telefoon aansluiting? Zo ja, dan kun je een belgisch internet abonnement afsluiten en ouderwets inbellen met een modem. Dit is niet de snelste oplossing en afhankelijk van de duur / hoeveelheid internet gebruik ook niet altijd het goedkoopste.

En dan heb je nog de dongel achtige oplossingen. KPN heeft dus de dongel. Deze kan ook in het buitenland worden gebruikt, de kosten zijn dan wel hoger.

Maar ook andere providers zoals Vodafone en t-mobile hebben mobiele abonnementen. De site hieronder geeft een aardig overzicht van de abonnementen / kosten. Ik zou nog wel op zoek gaan naar reviews over deze mobiele oplossingen mbt buitenland. Kan mij voorstellen dat de kosten kunnen tegenvallen en de dekking / ontvangst / snelheid buiten nederland ook niet altijd ideaal is.

Maar mogelijk heb je ook dongel-achtige oplossingen in belgie zelf. Dan zal de dekking prima zijn. Maar dan zit je mogelijk met een 20,- euro per maand abonnement van een jaar waar je slechts 2 weken gebruik van maakt.