Ik heb een domein naam gekocht. Hoe krijg ik nu een website?

Ik wil een domein naam kopen alleen weet ik niet zo goed hoe dit werkt. Als ik die koop, moet ik dan eerst bij een site zoals webnode ofzo een account maken en dan daar nog een heel paket kopen? Of kan ik dan gewoon die domeinnaam intypen en hem gaan bewerken ofzo? Ik ben echt een Goofy op dit gebied. Pls help me!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Antoni
3 jaar geleden
Ik vermoed dat de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) je hierbij kan helpen. Zie https://www.sidn.nl/.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
bedankt man
paulus811
3 jaar geleden
Wel apart dat je een naam koopt en vervolgens geen idee hebt wat je ermee moet. Ik zou naar een hosting provider gaan en daar via een Wordpress installatie een website maken. Via die provider loop je door het hele installatieproces heen, inclusief het opgeven van de domeinnaam.

Antwoorden (1)

Je moet opzoek gaan naar een webhoster (te vinden met een simpele Google zoekopdracht 'webhosting'). Alleen al in Nederland zijn er erg veel te vinden, bijvoorbeeld Vimexx, Strato, Yourhosting, enz.
In de vraag noem je Webnode als voorbeeld. Dat is ook een webhoster. Deze biedt ook een editor aan om makkelijk een website te kunnen bewerken. Veel andere hosters bieden die optie ook.

Stel dat je voor Webnode kiest, dan is het een kwestie van je gekochte domeinnaam koppelen aan Webnode door de DNS-instellingen van je domeinnnaamprovoder zodanig aan te passen dat ze naar de nameservers van Webnode verwijzen. Hoe dit precies moet, kun je bij Webnode en je domeinnaamprovider zien. De essentie is overal hetzelfde, alleen de gedetailleerde stapppen verschillen.

Overigens kun je bij veel bedrijven ook kiezen voor een totaalpakket waarbij de hosting en domeinnaam als één geheel besteld kan worden. Bij Webnode kan dit bijvoorbeeld ook.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt man