Hoe werken die veillingsites eigenlijk?

Ik bedoel dus sites zoals een Bidster en dergelijke. Soms staan de bedragen zo laag dat het te mooi lijkt om waar te zijn.
Hebben jullie er wel eens wat 'gewonnen'?

Toegevoegd na 18 minuten:
Is het wel de moeite - en het geld, waard om er aan mee te doen. Soms lijkt het bijna of er op de site een botje of moderator aan het werk is om alles structureel op te drijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ze betalen de producten door de kosten om te bieden:

Elke bieding verhoogt de prijs met een cent. Echter, voor elk afzonderlijk bod betaal je een bedragje, zeg, 50 cent.

Als een product dus op 80ct verkoop prijs staat, is er 80 keer geboden, a 50ct = 40 euro. En dan zit je al snel in de buurt van de inkoop waarden van deze producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij een aantal sites, zoals b.v. Crazyhammer, moet je betalen om te mogen bieden. Als je niet het hoogste bod hebt, kun je dus toch een hoop geld kwijt zijn.
Andere sites, zoals hotelkamerveiling, hebben wel een eerlijk biedsysteem maar daar zijn de prijzen dan ook hoger. Ik heb zelf wel goede ervaringen met deze site, en ben al een paar keer heel goedkoop 'n paar dagen weg geweest.

Bij alle sites is het zo dat de biedtijd met één minuut verlengd wordt als je in de laatste minuut biedt. Dus bieden vlak voordat de veiling vervalt is geen garantie dat je wint; er komt gewoon tijd bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx voor je antwoord Stippel! +