Hoe kan je midden op zee internetverbinding hebben?

Ik heb op tv een zeiler gezien die midden op zee was en kon Skypen...? Hij was echt midden op zee in de middle of noware. Je kon geen stukje land zien!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.8K

Het beste antwoord

Heel veel schepen hebben een sateliet ontvanger .Daarmee kan je ontvangen en versturen.Maar word meer gebruikt voor het navigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Inderdaad kan dat via satellieten. Zo gaat het ook op afgelegen eilanden, met daarop alleen een klein dorpje. Die hebben een schotel die groot genoeg is om ook terug te zenden naar de schotel, want je hebt natuurlijk wel heen-en-weer verkeer nodig.
Op land is satelliet ook weleens een oplossing voor een breedband verbinding, waar verder geen DSL of kabel mogelijk is. De upload (o.a. het opvragen van een pagina) gaat dan nog weleens over een telefoonlijn. Het downloaden van de pagina gaat vervolgens wel via de snellere satelliet verbinding. Dan is een kleinere schotel en eenvoudigere transponder voldoende, om daarmee alleen te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via sateliet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HiSeasNet is een satelliet communicatienetwerk speciaal ontworpen om continue internetconnectiviteit voor oceanografisch onderzoek schepen en platforms te bieden. Toegang tot het internet is een integraal onderdeel van bijna elk onderzoekslaboratorium en kantoor aan de wal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inmarsat misschien?