Hoe voorkom ik (in internet explorer) dat ik steeds een beveiligingsmelding krijg van een bepaalde website?

De website is valide. Het gaat om de melding:

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is niet verleend door een vertrouwde certificeringsinstantie.

Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.
U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.

Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten.
Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen).

Als u op deze pagina bent terechtgekomen door op een koppeling te klikken, dient u het adres van de website in de adresbalk te controleren, om er zeker van te zijn dat dit het verwachte adres is.
Als u naar een website met een adres zoals https://example.com wilt gaan, kunt u proberen om 'www' aan het adres toe te voegen. Bijvoorbeeld: https://www.example.com.
Als u ervoor kiest om deze fout te negeren en wilt doorgaan, dient u geen persoonlijke informatie op deze website op te geven.

Raadpleeg voor meer informatie het onderwerp 'Certificaatfouten' in Help van Internet Explorer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
15.2K

Antwoorden (2)

Je kunt in Internet Explorer naar extra>opties>beveiliging gaan en dan in vertrouwde websites de website toevoegen.

Volgens mij moet de vraag of je de site vertrouwd dan niet meer terugkomen.

Als je dan ook nog het vinkje weghaalt bij 'serververivicatie vereist', dan kan er helemaal niets meer 'misgaan'.
rose
13 jaar geleden
Beveiliging-certificaten zijn er niet voor niets. Deze zorgen ervoor dat een website z'n identiteit kan bevestigen. Als je een dergelijke melding krijgt, dan moet je je afvragen hoe dat zou kunnen. Je kunt er dan niet van uit gaan dat de gegevens die je met de betreffende website deelt beveiligd worden verstuurd.

Je wilt deze melding nog wel eens tegenkomen bij interne bedrijf-websites. Ook kan het optreden als je een website bezoekt met een ander adres dan waarvoor het certificaat werd afgegeven. Een certificaat wordt namelijk voor een specifieke domeinnaam afgegeven (of voor meerdere domeinnamen).

Normaal gesproken zou je zo'n onbekend beveiliging-certificaat aan je webbrowser moeten kunnen toevoegen, zodat je kunt aangeven dat je de website toch vertrouwt. Echter is dat bij Internet Explorer volgens mij nogal lastig en mijn ervaring is dat het installeren niet altijd lukt.

Mede daarom kun je misschien beter ook Mozilla Firefox installeren. Die browser maakt het eenvoudiger om voor een website met een certificaat-fout het beveiliging-certificaat aan jouw browser toe te voegen. Daarnaast vind ik Mozilla Firefox al jaren beter dan Internet Explorer, dus die kun je ook prima als jouw standaard-browser gebruiken.

Hieronder heb ik ook een bron opgenomen die uitlegt hoe je zo'n uitzondering aan Firefox toevoegt.