Waarom werkt mijn UTP kabel niet?

Gister heb ik een UTP CAT5E soepele netwerkkabel van 100M gekocht. Nu hebben wij die door een buis door het huis getrokken, alleen na het plaatsen van de RJ45 connectors, bleef de UTP kabel tester 2 en 8 overslaan aan beide kanten.

Ik heb de RJ45 aan beide kanten al 2x opnieuw erop gezet. Ook heb ik van overige rol een kleinere kabel gemaakt (die deed het wel).

Is de kabel die door het huis is getrokken dan gewoon kapot ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (1)

Dan had je beter een stugge kabel kunnen trekken.
( dan is oranje en bruin beschadigt, )

Je kunt de kabel nog wel voor 100 mbit gebruiken
daar zijn 4 draden voor nodig en je hebt er nog 6
OranjeWit, GroenWit, Blauw, BlauwWit, Groen, BruinWit
( 100 mbit stekker positie: 123..6.. )

wil je 1000 mbit, dan moet je opnieuw een kabel trekken.