Wanneer verlaat een gebruiker sociale media of word een slaper?

Kan er een soort sociale media moeheid ontstaan? Er is ook in die hoek weer heel veel informatie en ook informatie die je zelf deelt maar tegelijk geldt voor veel mensen dat hun input aan het web door heel weinig mensen wordt gelezen. Ik denk dat dat dan het enthousiasme ook weer snel laat temperen. En dan ben ik benieuwd hoe de cyclus van een sociale media gebruiker er uit ziet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die cyclus verandert continue; er gaan mensen weg, die nooit meer terug komen, maar er zijn ook overstappers. Hier een leuk artikel van eind vorig jaar over de overgang van gebruikers van Hyves naar Facebook. Ik merk dat in mijn vriendenkring ook, steeds meer mensen praten over Facebook en niet meer zo over Hyves. http://www.frankwatching.com/archive/2009/10/02/wordt-het-steeds-stiller-op-hyves/

Het beste antwoord

Ik denk dat er zeker sociale media moeheid ontstaat. In 1e instantie zullen nieuwe gebruikers geneigd zijn de sociale media veel te gebruiken. Dat herhaalt zich steeds als men zich bij een nieuwe sociale media site aanmeldt. Op een gegeven moment heb je een bepaald max aantal bereikt aan sites waar je op geregistreerd bent. Je gaat dan simpelweg niet verder met registreren, omdat je niet alles kunt bijhouden.

Verder moeten mensen ook het nut inzien. Twitter bijvoorbeeld is voor veel mensen een site wat weinig toevoegt. Mensen zijn dan minder snel geneigd zich daarop te registreren en blijven bij hun Hyves of Facebook.

Vwb de cyclus, zie je dat er eendagsvliegen zijn (naar mijn idee op al dit soort sites het gros van de gebruikers), maar ook mensen die geregeld terugkeren, maar bijvoorbeeld zo nu en dan.

Dat de moeheid optreedt, zie je aan het woord "Dehyven", wat menigeen nu kent. Dus juist dat mensen niet meer op Hyves willen zitten. Ze worden gevonden door mensen waardoor ze niet gevonden willen worden, of gebruiken het gewoonweg niet meer.

Dit zijn zo eigen ideeen, maar uiteraard is hier veel over geschreven en gepubliceerd.