Kun je je emailbox fysiek leeg maken bij gmail?

Ik heb op mijn werk outlook, en ik vind het super bevredigend om aan het eind van de dag mijn mailbox fysiek leeg te maken zodat ik een leeg scherm heb. Ik heb allerlei mappen en ik zorg ervoor dat ik de juiste informatie op de juiste plek archiveer. Ik onderneem gelijk actie op waar nog actie op moet of zet het in de "nog actie" box, en als ik dan een keer wat tijd tussen afspraken over heb pak ik een van die acties. Heerlijk overzichtelijk!
En ik weet ook zeker dat het nooit voorkomt dat ik een mailtje vergeet te beantwoorden of iets dergelijks, omdat het zo lang het nog in mijn emailbox staat nog niet is afgehandeld.

Ik zou hetzelfde bij mijn privé gmail account willen doen, maar ik heb de indruk dat ik daarbij geen fysiek lege email box kan krijgen. Dat wil zeggen: ik kan berichten wel labelen o.i.d., en als ik dan op de "map" van dat label klik krijg ik al die gelabelde mails, maar niet het lege inbox idee. Bij mijn prive mail heb ik dus ook wel dat een berichtje vergeet te beantwoorden oid. Weet iemand of je het op de een of andere manier bij Gmail toch voor elkaar kunt krijgen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Antwoorden (2)

Dat kan zeker. Je moet dan niet alleen labelen, maar ook de gelabelde mails archiveren. Op dat moment verdwijnen ze uit je inbox, maar blijven ze dus wel in de gelabelde mappen.
---
Open een mail.
Label de mail zoals je wil met het labelicoon
Druk daarna op de knop archiveren (de archieflade met een pijl naar beneden)

Je kan dit ook voor meerdere mails tegelijk doen

Inbox
Vink meerdere mails aan die onder 1 label moeten gaan vallen
Label ze met het labelicoon naar wens
Druk op de archiveerknop
---
Als je al zover bent dat je alle mails in je inbox hebt gelabeld zou je zelfs allemaal tegelijk aan kunnen vinken (shift-click) of boven het eerste vinkje aanvinken, en dan wederom op de archiefknop drukken.
Toegevoegd op 27 november 2018 18:56: tekst
5 jaar geleden
bamibal
5 jaar geleden
Jij ook + !
Je kunt je mailtjes archiveren. Ze verdwijnen dan uit je inbox. Ze blijven dan wel via het label terug te vinden.
Daarnaast kun je mailtjes "snoozen". Daarmee krijg je de mail op een later moment nog eens voorgeschoteld. Dat is handig als je een mailtje niet gelijk kunt afhandelen, maar ook niet wil vergeten.
Toegevoegd op 27 november 2018 18:50: tekst
Plaatje bij antwoord
bamibal
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Voor de o.a. de snooze tip en de afbeelding.