Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zien of mijn internet snelheid voldoet aan het abonnement dat ik heb?

Ik ben overgestapt naar Ziggo, het internet is wel iets sneller, maar hoe weet ik nu zeker dat ik de snelheid ontvang waar ik voor betaal?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kan eenvoudig een speedtest online doen om de snelheid te meten.
Je kunt tegenwoordig bij alle providers een Speedtest doen. Er zijn verschillende speedtesten hiervoor beschikbaar op het internet. Als je bijvoorbeeld even Googled op 'Ziggo speedtest' kom ik bijvoorbeeld deze al tegen, waarbij je op play kunt drukken. Je krijgt dan de download en upload snelheid die jij op dit moment hebt,

Je moet wel rekening houden met de manier waarop je verbinding hebt (draadloos vertraag bijvoorbeeld de snelheid).
(Lees meer...)
Toegevoegd op 23 november 2018 14:47: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat kun je testen met een speciale snelheidstest-website, bijvoorbeeld. http://www.speedtest.net
Om een juiste meting te krijgen, is het wel van belang dat je op dat moment de enige bent die van de verbinding gebruik maakt. Ook moet je met een netwerkkabel met je modem/router verbonden zijn.
(Lees meer...)
bamibal
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Plus.
De snelheid die Ziggo noemt is de MAXIMALE snelheid.
De maximale snelheid waarmee je water kunt tappen is de snelheid waarmee het water uit de watertoren kan lopen.
Maar als half Nederland zijn tuin gaat sproeien en de auto gaat wassen, dan haal jij die snelheid niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding