Hoe kan je een site voor volwassenen spannender maken voor de jeugd?

Ik zat met een vriendin van mij te chatten en ik stelde een vraag over: schrijvenonline (.org). en we kwamen tot de conclusie dat de site te saai is voor de jeugd.

Hoe kan je zo'n site nou een beetje spannender maken?

.......................................................................................

sorry moderators, deze vraag is echt niet commercieel bedoelt, ik ben geen beheerder van die site, maar ik wil gewoon hoe die site leuker kan worden voor de jeugd.

Toegevoegd na 9 minuten:
.........................................................................................

De site is niet voor volwassenen want jongeren mogen er ook op komen. Maar hij is wel geschikter voor volwassenen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

jongeren vallen op "flashy" dingen, dus gebruik zeker flash in je website

er zijn programma's die zelf voor jouw de flashcode genereren

gebruik letters die komen invallen vanaf vanboven ofzo , kortom gebruik FLASH.

Niet teveel geflash natuurlijk, want dan laadt de website ook langer.

Eén ding is heel belangrijk: de website moet opvallen.

Zorg dat de website direct geladen is. En zorg dat de flash animaties na een dertigtal seconden beginnen.

Als de muiswijzer boven een bepaalde knop staat, zorg dan dat er ook wat flash animatie is.

Toegevoegd na 22 minuten:
+UPDATE
Ik heb de site eens bezocht en ik vind dat bruin saai. Gebruik blauw ofzo, dat spreekt meer aan bij de jeugd. Zet aan de linkerkant de menu's waarop ze kunnen klikken. Nu staat alles een beetje door elkaar, een warboel eigenlijk.

De website is niet echt "gestroomlijnd". Zorg dat er niet zoveel info tegelijk te zien is, werk alles mooi weg onder menus en laat de belangrijkste info direct zichtbaar staan als je de website opendoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die site ligt niet in mijn beheer, maar ik kan het er wel met de beheerder over hebben.
Een site die moet boeien voor jongeren/studenten, later genoemd als studenten, is bijvoorbeeld: www.studentenov-chipkaart.nl.

Deze site moet de studenten op de site houden vanwege bijvoorbeeld een deadline dat de kaart geactiveerd moet zijn.

Sites voor de jeugdige bezoekers kan je bijvoorbeeld een kijkje nemen op Nickelodeon. Deze site was voorheen met flash gebouwd zie ik nu opeens dat die is veranderd. Maar 'felle' kleuren is voor de jeugd weer erg belangrijk.

DE PUNTEN OP EEN RIJ:

- Felle kleuren

- Opvallende teksten / animaties
(animaties kan, zoals al is aangegeven, in flash het beste zijn).

- Veel flash/bewegingen in je site (net zoals mijn voorganger ook al zei)