Wat betekent de R in een rondje?

Wat betekent ®? Heeft dat net zoals bij © iets met rechten te maken ofzo?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
5.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
registered trademark
Amadea
5 jaar geleden
Zie https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/112471/betekent-r-rondje-erom-heen/

Antwoorden (1)

Dit teken geeft aan dat een merk in de VS in het merkenregister is ingeschreven.

Het ®-teken staat voor "geregistreerd handelsmerk". Dit teken kan gebruikt worden als een waarschuwing naar derden, om aan te geven dat het merk is geregistreerd. Juridisch gezien heeft dit teken geen betekenis in de Benelux. In de VS heeft het teken wel juridische waarde en mag het niet zomaar gebruikt worden.