Kun je een mail die naar een niet bestaand e-mail adres gestuurd is nog terug halen?

Ik heb een mail per ongeluk doorgestuurd naar een niet bestaand e-mail adres. Ik heb daarna de mail verwijderd (ook uit de prullenbak), kan ik deze mail nog terug halen op de één of andere manier? Ik gebruik Gmail en volgens mij wordt het versturen minstens nog één keer geprobeerd door Gmail. Dan moet de mail toch nog "ergens in de cloud hangen?" Ik heb de mail verwijderd omdat ik dacht dat ik hem toch doorgestuurd had. Ik zou de mail heel graag nog in mijn bezit hebben.

6 jaar geleden
in: Internet
8.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als mail adres niet bestaat zal mail (na terug melding) van zelf verwijderd worden.
Niesje1973
6 jaar geleden
Ik bedoel de originele mail.
ronron1212
6 jaar geleden
@Niesje1973 in je prullenbak van je mail of bij sendmap
Niesje1973
6 jaar geleden
Nee daar heb ik het ook verwijderd, zie uitleg.
TurfGraver
6 jaar geleden
@Niesje1973, ik ook. :-)
Jou mail zal (van zelf) van de mailserver verwijderd worden als deze niet afgeleverd kan worden.
SimonV
6 jaar geleden
De tekst staat niet in de terugkoppelingsmail waarin gemeld werd dat het e-mailadres niet bestaat? Of heb je die ook verwijderd?
Niesje1973
6 jaar geleden
Oké, maar als het nog een geprobeerd wordt om te verzenden zou je toch zeggen dat de mail nog ergens zwerft?
TurfGraver
6 jaar geleden
Klopt. Maar dan kan jij niet bij. :-)

Antwoorden (2)

Een niet bestaand emailtje naar een persoon waarvan het domein ook niet bestaat komt vrijwel meteen weer terug in je inbox door de SMTP server van de provider als niet bezorgd afgeleverd, hier zit vaak de body van je mail(dus de feitelijk inhoud) niet meer bij, maar is vervangen door het bericht dat het niet gelukt is om te versturen. Een emailtje naar een niet bestaand persoon naar een bestaand mail domein blijft bij de inkomende mailserver een tijd in de wachtrij staan en wordt steeds met een grotere inval getracht af te leveren, en na een x-tal pogingen wordt de bezorging gestaakt en krijgt de verzender vaak een cryptische melding met wat header informatie waaruit blijkt dat je het naar voor die mailserver onbekende gebruiker hebt gestuurd, hier zit vaak ook geen originele inhoud van de mail meer bij(verschilt per mailserver hoe dit teruggestuurd wordt) Zulke verkeerd gestuurde mailtjes moet je als verloren beschouwen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niesje1973
6 jaar geleden
Dat is dan heel erg jammer....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Dat is dan heel erg jammer...."
Ja, maar je moet ook niets zomaar verwijderen :-)
Vaak zit er bij de mail dat je mail niet is aangekomen een .txt bestand, hierin staat meestal de inhoud van je mail (alleen teks, geen afbeeldingen).

Als het klopt wat in het andere antwoord staat is de kans groot dat je deze mail met foutmelding 'niet afgeleverd' nog krijgt, open de bijlage (indien aanwezig) en je ziet hier dan de tekst van je email in terug.