Hoe kom je hoger komt in lokale zoekresultaten binnen Google?

Het gaat mij dus niet om de normale zoekresultaten. Als je in Google (in mijn geval) massage Groningen intikt, dan krijg je boven de "normale" zoekresultaten een blokje met een kaart + de titel lokale zoekresultaten. Daarin staan dan een aantal bedrijven al vermeld met link en telefoonnummer. Hoe kom je daar bijvoorbeeld op "A"? Werkt dit hetzelfde als normale SEO of zijn er meer zaken van afhankelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Google zoekt in eerste instantie op relevantie.
Als je namelijk op die manier een bedrijf in een plaats zoekt, krijg je ALTIJD een rijtje bedrijven te zien dat de volledige bedrijfsnaam als URL heeft, en dus helemaal relevant is.
Ik kan het overigens niet zo zien of beoordelen, maar het zou ook kunnen dat het in veel gevallen om gesponsorde links gaat. Bij huisartsen ofzo natuurlijk niet, maar bij commerciele bedrijven zou dat best mogelijk kunnen zijn. Google werkt sowieso met gesponsorde links ; het geld moet tenslotte érgens vandaan komen.
Daarnaast is het vaak ook zo dat hoe vaker de zoekterm op je site gebruikt wordt, hoe hoger hij in Google zal eindigen. En het laatste kriterium heb je dan weer zelf weinig invloed op : hoe vaak wordt er naar jou pagina gelinkt.

De enige dingen die je zelf kunt doen, is zorgen dat je een eigen (.nl) domein met een relevante URL hebt, en de inhoud van je site zo relevant mogelijk maken. En kijken of je een gesponsorde link kunt krijgen. De rest moet je toch een beetje aan het toeval overlaten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op dit moment sta je trouwens op E zie ik ; dat lijkt me toch al een heel erg mooi resultaat eerlijk gezegd. Misschien dat je met meer hits hoger komt ??
Ik kom niet bij je langs, maar ik kan wel een paar keer op je klikken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die adressen zijn van google maps.
dan moet je even op google naar googleplaces zoeken.

of gebruik onderstaande link