Hoe kun je je IP adres wijzigen?

Mijn provider is van tele2, ik denk toch niet dat ik een statisch IP adres heb want dat kost toch heel duur?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt het IP-adres dat je van Tele2 toegewezen krijgt niet zelf veranderen. Dat het niet statisch is wil niet zeggen dat je het zelf kan veranderen. Soms blijft het wel maanden hetzelfde, wellicht jaren, maar er is geen zekerheid.

Wat je wel kan doen is een VPN gebruiken om zo een ander IP-adres te hebben voor de buitenwereld. Bij de browser Opera zit een VPN ingebouwd. Browsers als Chrome en FF hebben extensies/addons die een VPNdienst zijn.

Toegevoegd na 9 minuten:
Er is dacht ik wel een kans dat je van extern IP-adres verandert als je je router reset.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb mijn router gereset maar mijn ip adres is niet veranderd..wat te doen? een vpn gebruiken is geen optie.
LeonardN
6 jaar geleden
Wachten tot automatisch je IP-adres verandert. Of een andere provider nemen. Of je mobiele telefoon gebruiken met 3G/4G (geen Wi-Fi!).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mocht mijn ip adres veranderen, moet ik dan de router resetten?
LeonardN
6 jaar geleden
Zover ik het begrijp wel, maar zoals al gezegd kan dit heel lang duren. Misschien wel 3 jaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Na 3 jaar is mijn ip toevallig veranderd. Provider is van tele2. Maar ik vermoed dat dit komt omdat ik de tv heb afgezegd. Voor iedereen die het wil weten.