Hoe haal je het WIFI wachtwoord eraf?

Ik wil als er mensen komen niet altijd meer weer het WIFI wachtwoord zeggen of geven. Maar wil open WIFI bij mij.
Ik zit met een modem via de telefoonlijn.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit zou moeten doen?

6 jaar geleden
in: Internet
1.2K
paulus811
6 jaar geleden
ben je je wel bewust van de risico's? Iedereen die langsloopt kan dan toegang tot je netwerk krijgen. Veel modems kun je instellen voor gastgebruik of hebben een WPS knop waarmee je zonder wachtwoord verbinding kunt maken met een apparaat.
SimonV
6 jaar geleden
Volgens mij heeft VS de wifi al ingesteld voor gastgebruik?

Antwoorden (1)

Om je wachtwoord eraf te halen, moet je verbinding maken met je modem.
Als je bij KPN zit, zijn dit de stappen:
- ga naar http://192.168.2.254
- wijzig je wifi-wachtwoord
- geef niemand het nieuwe wachtwoord meer.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik dacht dat het over je gast-account had, maar tot mijn verbazing kun je dit bij KPN niet instellen.
Tenzij je al de Experia Box V10 bezit:
Ga naar http://192.168.2.254
Kies in de bovenbalk voor 'WiFi'.
Kies in de linkerkolom voor 'Gastaccount WiFi'.
Je komt in het scherm "Gastaccount WiFi aan/uit configuratie".
Klik op "Aan" en vervolgens op toepassen
De "SSID naam" mag je wijzigen. Als je dit eerder hebt gewijzigd dan mag het zo blijven.
De beveiligingssleutel moet je wijzigen.
Klik vervolgens op Toepassen.
Deze beveiligingssleutel kun je delen met derden.
SimonV