Waarom krijg ik geen notifications in mobiele gegevens?

Ik heb er erg veel last van dat mijn telefoon niet automatisch zoekt naar whats app berichten en Snapchats als ik verbinding heb met mobiele gegevens. Pas wanneer ik de apps open zoekt en vindt hij berichten. Het ligt dus niet aan het netwerk, want die werkt nog prima. Bij verbonden met WiFi vindt mijn telefoon wel automatisch berichten van whats app en Snapchat.

Ik heb overal op internet gezocht maar niks helpt. Van opnieuw installeren tot alle instellingen nalopen.

De apps mogen volgens de instellingen:

- op achtergrond blijven werken
- mobiele netwerk aan
- gegevensbesparing staat uit
- roaming aan
- meldingen aan
- alle apps zijn up to date

Maar toch krijg ik geen melding tot dat ik de app open in 4g/mobiele netwerken. Kan iemand mij helpen?

Mijn toestel is: Huawai P10 litle met Android versie 7,0.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
2K

Antwoorden (1)

Sommige telefoons hebben een Gegevensbesparing functie ingebouwd. Dat houdt in dat je de berichten ontvangt wanneer jij een app opent. Dit voorkomt onnodig gegevens verbruik. Op mijn telefoon heb ik een snelkoppeling voor het inschakelen en uitschakelen.

Kijk deze bericht over gegevensbesparing : https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-7-0-databesparingsfunctie/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
blijkt mijn telefoon ook aan te zetten als hij op batterij besparing staat .