Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe open ik een NAT verbinding op mijn computer?

Voor het spel Trackmania wil ik een eigen server maken,
Dat is gewoon simpel.
Maar om te zorgen dat andere spelers bij mij kunnen komen heb ik een NAT verbinding nodig staat er.
Hoe krijg/open ik dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
598

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet in je router aan portforwarding gaan doen.
Je router moet weten, als er een request binnenkomt op poort 2350 voor Trackmania, wat het IP-adres is van de PC waarp het draait.
Hier een Engelse hulp daarbij:
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om een externe (op internet ergens) computer verbinding te laten maken met de jouwe, moet je een tcp/udp poort forwarden naar de pc waar het programma draait. Dit stel je in bij je Router die de internetverbinding heeft.

Een NAT (Network Address Translation) verbinding geschiedt vanzelf zodra meerdere verbindingen met de zelfde poort worden gemaakt vanaf buiten. Per IP-adres wordt een willekeurige poort toegewezen om meerdere verbindingen te onderscheiden.

Ditzelfde gebeurd als jij een website bezoekt, jij bent een van de vele die met poort 80 (http) een verbinding maakt en krijg jij bij de server waar de website draait een NAT poort toegewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding