Doe je op Goeie Vraag eerder je best om veel punten te scoren dan een onderbouwd antwoord te geven?

Ik zie veel mensen die nog niet zo lang op GV zitten, met grote sprongen punten verzamelen, als ik dan de statistieken van deze persoon ga bekijken, blijkt dat ze heel veel vragen stellen en veel vlugge korte antwoordjes geven. Is dit voor jou ook het geval? Of ben je toch meer gericht op helpen met het vinden van de juiste informatie bij een vraag?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, en het zou fijn zijn als alleen punten werden uitgedeeld voor het beste antwoord. Kwaliteit boven kwantiteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik wil liever helpen met het vinden van goede informatie. Als ik een vraag heel interessant vind, dan zoek ik het op. Als ik er niets van weet, en ook niet interessant vind, dan geef ik geen antwoord.
Ook geef ik geen antwoord als ik het goede antwoord al zie staan. Dan geef ik hoogstens een reactie en een +1. Het gaat er bij mij niet om de punten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het begin doe je je uiterste best een perfekt antwoord te geven door veel op te zoeken en eens goed na te denken. Soms ontmoedigd door de snelheid waarbij gecut en gepasted wordt door de nieuwkomers op wikipedia, laat je verleiden door snel wat punten te sprokkelen omwille van het ludieke element (kinderlijk eigenlijk maar menselijk) Voor mij is het althans en combinatie van beide, wat niet belet dat ik onmiddellijk zou kunnen stoppen met gv indien ik terug fulltime werk heb. Maar de grootste voldoening vind je als sommige mensen je anwoord dat alleen gebaseerd is op je persoonlijke ervaring het meest geapprecieerd wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met betrekking tot mijn bijdragen zul je toch echt zelf je conclusies moeten trekken. Een objectief antwoord namelijk van mijn hand daarover is per definitie onmogelijk.

Wel kan ik je vertellen dat mijn insteek te participeren op deze site niet is zoveel mogelijk punten bijeen te sprokkelen. Wel merk ik dat het me welzeker motiveert wanneer mijn bijdragen gewaardeerd worden. Of deze waardering nou in punten uitgedrukt wordt of in bijvoorbeeld een serieus meedenken over- en meezoeken naar een nog beter antwoord via de reacties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dit is voor mij niet het geval. Ik zit hier al sinds ik ben uitgenodigd (februari) en heb nog steeds erg weinig punten :). (dat ik veel vragen stel helpt ook niet veel)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik lees de vraag en wacht even stil en kijk in mij wat het doet...

Als er zich iets beweegt, dan typen de vingers een antwoord, daarbij laat ik me leiden door het automatische dat op dat moment gevoeld wordt, meer het gevoel dan het factuele, meer het subjectieve dan het objectieve...

Als er zich niets beweegt, dan ga ik naar een volgende vraag, want dan is er geen antwoord vanuit hier...

Achteraf vind ik het heel fijn als het iets positiefs bijgedragen heeft, in de vorm van begrip of in de vorm van punten...

Het puntensysteem stimuleert wel degelijk, want het geeft je de mogelijkheid om dat te doen wat je fijn vind om te doen, zoals duimen-op geven en naar hartelust roepen...

In het dagelijkse leven vind ik het heel fijn om anderen te spiegelen, een spiegel voor te houden en daar is niet iedereen altijd even blij mee...

Heel fijn dat ik deze site gevonden heb en ik waardeer dit zeer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat laatste, ja: gericht helpen met het vinden van de juiste informatie bij een vraag. Die punten hoeven van mij niet, maar die krijg je vanzelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het niet erg om veel antwoorden te krijgen, maar wel om stomme antwoorden te krijgen. Het zou helpen als de steller van de vraag (en alleen de steller van de vraag) deze antwoorden weer zou kunnen verwijderen (op straffe van -2 punten ... naast die +1 voor het antwoorden kom je dan negatief uit en heeft het geen zin).

Desnoods dat de gebruiker die antwoorden kan markeren zodat een moderator ze kan verwijderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik doe vooral mijn best om goede antwoorden te geven, de punten zijn niet zo belangrijk voor mij. Soms zie ik echter de humor van een zaak wel in en geef ik antwoorden die daar meer bij passen.

Ik denk zelfs dat ik de site wat te serieus neem hier en daar, als er om een feit gevraagd wordt in een vraag en de vraagsteller kiest als beste antwoord iets dat feitelijk onjuist is dan stoor ik mij daaraan gek genoeg.

Aanvulling: Waar ik me soms ook aan stoor is de gigantische hoeveelheid vragen die de vragensteller zeer gemakkelijk zelf had kunnen opzoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Martin; er worden inderdaad de nodige vragen gesteld waarop het antwoord zo is op te zoeken.Het lijkt dan een beetje op vragen voor het vragen en inkoppen maar. Ik wil in feite alleen die dingen vragen, die ik zelf echt niet weet en waar ik me vooral richt op antwoorden die voortkomen uit de ervaring van mensen en niet uit weetjes via Wikipedia o.i.d. Maar ja, zoals je ziet, ik ben nog maar een debutantje op GV met amper punten....eerlijk gezegd interesseren die me ook totaal niet.