hoe kan ik met google chrome internetten met google?

ik heb google chrome gedownload maar elke keer als ik wil zoeken dan krijg ik yahoo terwijl in google chrome heb gedownload,

hoe kan ik ipv Yahoo gewoon Google krijgen?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je dat de startpagina van de browser Chrome ingesteld is op de website van Yahoo?
dudemeister
6 jaar geleden
heb je nog Yahoo als je standaard zoekmachien ingesteld staan. Bij instellingen aanpassen - bij Chrome via de 3 puntjes

Antwoorden (2)

Open Google Chrome.
Klik in de rechterbovenhoek van de pagina op drie puntjes -> Instellingen.
Selecteer Google in het dropdownmenu in het gedeelte "Zoekmachines beheren" als je standaardzoekmachine.

Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd, en is het een malwareprobleem.
Want een toenemend aantal browser hijackers verwijzen internetgebruikers momenteel door naar de search.yahoo.com website zonder hun toestemming. Ontwikkelaars verspreiden dit soort browser hijackers via PUPs (Potential Unwanted Programs). PUPs bestaan uit ongewenste toolbars, browser plugins, en aanverwante software die vaak bij gratis software meegeleverd worden en al dan niet ongevraagd meegeïnstalleerd worden.

Oplossing 1
Klik op het Chrome menu, selecteer "Instellingen" en klik op "Extensies". Zoek naar "YTD Video Downloader" (of een andere onbekende extensie), selecteer deze en klik op een prullenbak-icoon.

Oplossing 2
Hopelijk haalt het gratis programma AdwCleaner de malware voor je weg.
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/
Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://nl.malwarebytes.org
Of Junkware Removal Tool van Malwarebytes
https://nl.malwarebytes.org/junkwareremovaltool/
HitmanPro zou m’n laatste keuze zijn:
https://www.hitmanpro.com/en-us/downloads.aspx

Oplossing 3
Reset Chrome. Klik op het Chrome menu en selecteer Instellingen. Scroll naar onder. Klik op de link Geavanceerd….
Nadat je helemaal naar beneden hebt gescrolld klik je op Reset-knop.
In het geopende scherm, bevestig dat je de Google Chrome instellingen wilt resetten door op de ‘resetten’-knop te klikken.

Oplossing 4
Onderstaande app scant en verwijdert programma’s die problemen kunnen veroorzaken met Chrome, zoals crashes, vreemde opstartpagina’s of werkbalken, ongewenste advertenties waar je niet vanaf komt of andere wijzigingen in je browser.
https://www.google.nl/chrome/srt/

Oplossing 5
Verwijderen Chrome. Het kan helpen de browser te verwijderen en opnieuw te installeren.
Volledige verwijdering kun je het beste doen met een programma als Revo Uninstaller (gratis versie) of Geek Uninstaller.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Systeemherstel
Als niets helpt: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van het probleem.
SimonV
6 jaar geleden
limonadesiroop2016
6 jaar geleden
Hallo, ik kan nu gewoon weer op google, moet ik me nog zorgen maken over dat mallware probleem want ik heb ook mcafee livesave ?
SimonV
6 jaar geleden
Als je geen last meer hebt van Yahoo, lijkt me het malwareprobleem opgelost! Op zich is een virusscanner (zoals McAfee) niet echt geschikt om geavanceerde malware te detecteren. Het kan dus nooit kwaad even met Malwarebytes te scannen. Ik doe het ook zo nu en dan, puur voor alle zekerheid en kom soms dingen tegen die mijn virusscanner (Kaspersky) niet gezien heeft.
Als ik jou was zou ik even je laptop/pc naar de fabrieksinstellingen zetten, is alles schoon en dus warschijnlijk ook van Yahoo heb er ook een tijdje last van gehad, het kan ook zijn dat je een Extientie in je laptop/pc hebt..Die moet je dan uitschakelen en verwijderen, dat kan ook een hoop veroorzaken!
Groetjes Jesse.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
limonadesiroop2016
6 jaar geleden
Ik heb me laptop pas 4 dagen en ik heb mcafee livesave er op en alleen google chrome, itunes, en spotify gedownload op mijn laptop.
En ik kan gewoon weer op google. Moet ik me dan nog zorgen maken of niet?