Hoe kan ik een zwaar bestand het beste verkleinen (brochure met veel blz, bv 150MB) met zo min mogelijk kwaliteit/scherpte verlies?

Hoe kan ik een heel zwaar bestand (PDF) in Adobe Photoshop het beste bewaren/verkleinen (MB- grootte/bestandsgrootte verkleinen)? Gaat om een bestand opgemaakt in een Apple computer (Adobe programma) Zonder gebruik te maken van 'wetransfer' oid. Dat je het bestand nog gewoon per (hot)mail kan versturen zonder al te veel kwaliteitsverlies.

Toegevoegd na 2 minuten:
pixels, DPI?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.3K
paulus811
6 jaar geleden
Opknippen in delen? En uiteraard de ontvanger er weer 1 bestand van laten maken.
Amadea
6 jaar geleden
Ik kan op mijn laptop door aan te geven dat ik het bestand per mail wil verzenden (dat staat onder Delen) het automatisch verkleind als bijlage aan een e-mail toevoegen.
SimonV
6 jaar geleden
Uit deze oude discussie blijkt dat dit:
https://smallpdf.com/compress-pdf
zou werken... https://forums.adobe.com/thread/329908

Antwoorden (1)

Je kunt op verschillende manieren een PDF kleiner maken. Het handigste is via een online tool. Omdat een PDF geprint is kun je verder aan de DPI van afbeeldingen niets meer doen.