Als je wifi slechter is, heeft ie dan ook minder ver bereik?

Stel je hebt 50mb per seconde internet, is de ratio dan ook minder ver dan bij 300mb per seconde?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedoel je met die 50mb en 300mb de snelheid die je van je provider afneemt? Want dat staat geheel los van elkaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja van Ziggo of KPN bijvoorbeeld
TurfGraver
6 jaar geleden
De bandbreedte heeft geen invloed op zendbereik.
Zendbereik (en dan een slechte) wel op de bandbreedte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe vergroot je zendbereik? Door betere router/modem?
TurfGraver
6 jaar geleden
En deze op een goede plaatst neerzetten.
TurfGraver
6 jaar geleden
Tips:
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/tips-sneller-en-beter-wifi-netwerk-64214/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar als je 300mb per seconde hebt en op een afstand van 25 meter gaat staan, dan is je wifi toch wel slechter dan die 300mb per seconde?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die 300mb/s is geldend voor een bekabelde connectie. Die ga je vaak niet halen met bijgeleverde wifi-moder/router.
Vaak haal je zoiets
300mbps van Ziggo
Bekabeld: ~300 Mbps
Wifi dichtbij: 75 Mbps
Wifi ver: 25 Mbps

Het beste antwoord

nee, als je 50mbps internet hebt wordt het bereik niet slechter dan met 300mbps het bereik van je netwerk ligt aan je router.