Hoe werkt het Dark Web?

Af en toe lees je in het nieuws iets over het Dark Web, het 'verborgen gedeelte' van internet, waar zich o.a. allerlei criminele zaken lijken af te spelen. ik vraag me af: hoe kom je op het dark Web? Moet je daar speciale software of inlogcodes voor hebben die je via connecties verwerft? Als dat niet het geval is, zou immers ook politie e.d. gemakkelijk mee kunnen kijken.
Voor alle duidelijkheid, de vraag is puur uit interesse, ik ben niet op zoek naar een ingang.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
2.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
TOR is niet het software maar het protocol. Om hier gebruik van te maken zijn er verschillende softwarepakketten waar je dit mee kunt doen. De makkelijkste manier is simpelweg de browser te installeren die via de website van het torproject beschikbaar is.

Antwoorden (1)

Het dark web is een specifiek onderdeel van het deep web: een netwerk van computers en sites waarop je volledig anoniem kunt blijven als je de juiste software gebruikt. Als we het hebben over het dark web dan verwijzen we naar een netwerk van servers en websites die draaien via The Onion Router (Tor).
Tor is een stukje software waarmee je speciale .onion links kunt bezoeken. Deze .onion links zijn de basis van het deepweb.

Je kunt Tor hier:
https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en
downloaden.

Links die een redelijk goed startpunt zijn om te beginnen:
dppmfxaacucguzpc.onion - TorDir
wvk32thojln4gpp4.onion/wiki/index.php/Main_Page - Evil Wiki
kpvz7ki2v5agwt35.onion/wiki/index.php/Main_page - Hidden Wiki
Natuurijk zijn er ook sites waar je inlogcodes voor moet hebben.

Meer links:
https://thehiddenwiki.org/
SimonV