Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe een mailadres maken bij wordpress domeinnaam?

Ik wil een eigen domeinnaam (website) en daarbij een eigen maildomein.

Hiervoor zat ik te kijken naar WordPress Personal, waar je kennelijk je eigen domeinnaam ontvangt.

Kun je deze domeinnaam dan ook gebruiken voor een eigen mailadres? WordPress host zelf geen mail, dus daar zou je hostnet voor kunnen gebruiken. Maar daarvoor moet wel de domeinnaam in jouw bezit zijn.

Of weet iemand een beter plan waarop ik dit kan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
656
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
gewoon zelf een hostingpakketje nemen met een domeinnaam, kost je max 25 euro per jaar en dan heb je alle vrijheid en weet je zeker dat je met je eigen domein kan emailen etc.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je wilt dus een eigen website gaan hosten, dat hoeft gelukkig niet duur te zijn.
Je kunt kiezen voor een van de onderstaande onderdelen;
- Domeinnaam (www.uwwebsitenaam.nl)
- Hosting (ruimte op een server)
- Emaildiensten

Bij veel budget hostingbedrijven kun je deze onderdelen apart afsluiten maar ik zou voor een totaaloplossing gaan.
Mijn advies is dan ook dat je gaat kijken naar een bedrijf als Versio (geen aandelen in) want deze hebben een goede prijs en goede service.
Je zet daar dan makkelijk een emailadres op die eruit ziet als volgt; ....@uwwebsitenaam.nl

Tip uit eigen ervaring; blijf weg bij Starthosting ook al zijn zij goedkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel! Ik heb weinig ervaring met website bouwen en hosten, dus ik wil er graag een maken via WordPress. Heb je misschien tips voor een pakket voor me?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kleinste totaalpakket kiezen, bij voorkeur een hostingaanbieder die een zogenaamde installatron heeft want dan wordt wordpress automatisch geïnstalleerd.
Vraag dit even na bij de hosting aanbieder.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding