hoe kan ik ongewenste mails definitief verwijderen zodat ik die nooit meer ontvang?

ik heb een paar sites die mij al maanden/jaren mails sturen die dan in mijn SPAMbox terecht komen...
op de mails vind ik nergens iets waar ik mij daarvoor kan uitschrijven!!!

6 jaar geleden
in: Internet
1.1K
SimonV
6 jaar geleden
Welke e-mailprogramma gebruik je?
Vaak kun je hierin aangeven dat de betreffende mail direct verwijderd moet worden in plaats van richting spambox.
Ritsuka
6 jaar geleden
nooit op spam mails reageren, dan weten ze dat je email adres bestaat en dan is de kans groot dat je er meer krijgt.
Ritsuka
6 jaar geleden
tenzij het gewoon een nieuwsbrief van een site is, dan zou er een uitschrijflink moeten staan.
Ik bedoel de echte spam, in de categorie viagra, dames wachten op je, etc
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ritsuka: als je niet reageert weten ze ook dat het adres bestaat. Als het niet bestaat krijgen ze een melding dat de mail niet is afgeleverd, en wat daar de reden van is. Er kan nog wel verschil zijn voor zo'n spammer, tussen adressen waar gereageerd wordt, en waar dat niet gebeurt (veel adressen zijn in onbruik geraakt).
Maar een standaard antwoord is er niet op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welk mail programma gebruik je.
Je kunt de afzender bij de meeste mailprogramma's blokkeren.

Het beste antwoord

Het grote probleem van spam is dat de verzender niet gehinderd wordt je een mail te versturen wanneer hij eenmaal je mail-adres kent.

Je kunt spam dus niet voorkomen wanneer de verzender er voor kiest je mails te blijven sturen.

De meeste spamberichten worden vergezeld van een mogelijkheid je uit te schrijven. Dat is een mogelijkheid.

Maar...

Daar moet je mee oppassen: "minder nette" bedrijven gebruiken die uitschrijvingen om te bevestigen dat een mail-adres ook daadwerkelijk gelezen wordt. Door dat uitschrijvingsbericht bevestig je dat. Je mailadres wordt nóg meer waard op de markt en zal verkocht worden. Gevolg: nóg meer spam. En dat is nou net niet je bedoeling !

Schrijf je dus alleen uit bij bedrijven die je ook echt vertrouwd !!!

Je hebt al een spambox, en blijkbaar kom de spam daar ook al in. Dat is helaas het maximale wat je kan doen.

Nou-ja... maximaal... je zou kunnen overwegen een nieuwe e-mail-adres te nemen en nooit meer naar de oude te kijken. Maar dat is wel een heel rigoureuze maatregel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Door dat uitschrijvingsbericht bevestig je dat. Je mailadres wordt nóg meer waard op de markt en zal verkocht worden. " Dat wist ik helemaal niet, heb je ook bronnen?
samaiphon
6 jaar geleden
zeer duidelijk antwoord op mijn vraag
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@icthelpert: tja.. een adres waar mail afgeleverd is, bestaat. Dus heel veel verandert er niet als er een uitschrijfpoging gedaan wordt. Maar er zijn wel spammers die elke reactie (ook een nep-bounce) als aanmoediging zien. Melden als spam bij de mailprovider is dan een optie, dan kan die de verzender op de zwarte lijst zetten. Heb je dan de spamfilter aan staan, dan helpt het.