Als ik mijn WiFi aan doe krijg ik steeds een melding (zie foto) er staat dat ik gescammed ben wat moet ik doen?

Ik heb een keer mijn DNS nummer veranderd voor een spel via YouTube volgens mij is dit fout gegaan

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Cryofiel
7 jaar geleden
Er staat nergens dat je bent gescammed, toch?
Ritsuka
7 jaar geleden
er staat alleen dat je verbonden bent met een server
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
doormiddan van dat woord alleen al ... je bent nog niet gescammed deze man wil je scammen .... taalfouten tssss
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat een onzin bericht over C++, hahaha. Heb je je DNS settings veranderd? Nooit doen, dan open je de mogelijkheid om naar nep sites te worden geleid. Gauw terugveranderen naar de standaard instelling van je provider!

Antwoorden (1)

Je bent niet gescammed. Er staat namelijk niet dat je gescammed bent.

Er staat dat je gebruik maakt van een gratis DNS-server. Die doet gewoon wat hij moet doen. De server is gratis - dus ALLEEN als jij hebt betaald om die server te gebruiken, ben je gescammed. Maar dan nog is er niets aan de hand. ALS je al hebt betaald, heb je iemand betaald die jou iets heeft gegeven dat je ook gratis had kunnen krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:

Overigens, los van het feit of jij hebt betaald (zo ja, dan ben je gescammed; zo nee, dan is er niets aan de hand), blijft de vraag of jouw alternatieve DNS-server wel betrouwbaar is.

Je hebt jouw lot in handen gelegd van de maker van deze DNS-server. Als die maker kwaadwillend is, kan hij jou naar willekeurige sites sturen, ook als jij heel gewoon naar een heel normale site wilt gaan. Dat kan hij zelfs doen zonder dat jij dat in de gaten hebt.

Gebruik dergelijke alternatieve DNS-servers dus alleen wanneer je zeker weet dat ze betrouwbaar zijn, en dat je er echt iets aan hebt.

De direct in het oog springende taalfout doet vermoeden dat hier geen professional aan het werk is geweest. Ook de bewering dat het gebruik van C++ een garantie zou zijn dat de server snel is en niet overvol kan raken, is duidelijk onjuist: C++ geeft geen garantie voor snelheid, je kunt juist heel trage constructies programmeren in C++. En overvol raken is juist heel eenvoudig met C++, want de kans op 'memory leaks' is juist vrij groot.

Cryofiel
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de informatie
Maar hoe kan ik dit stoppen?
Door mijn eigen DNS server van ons huis in te vullen zeg maar? En hoe kan ik dat vinden?
Cryofiel
7 jaar geleden
Als je thuis geen eigen DNS-server hebt geïnstalleerd (zoals de meeste mensen), gebruik je gewoon de DNS-server van jouw provider. Maar dan nog... stel dat deze DNS-server toch kwaadwillend was... dan heb je nu malware op je apparaat. Die blijft natuurlijk gewoon staan, ook als je nu overstapt naar een betrouwbare DNS-server.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En als dat zo zou zijn hoe kan ik die malware bestrijden?
Cryofiel
7 jaar geleden
Virusscanner, malwarescanner, zoiets.