Een pictogram kun je maken door een afbeelding van 256x256 pixels te maken in bijvoorbeeld Photoshop of Gimp en deze op te slaan als .ICO bestand. Je kunt in een icoon ook transparantie gebruiken; de manier hangt af van het programma dat je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oeps sorry waren we samen aan het typen
Een pictogram is een symbool of afbeelding dat de plaats inneemt van een tekst. Het gebruik ervan in elk paint of teken programma ... een pictogram is gewoon een klein plaatje en dan opslaan 100x100 ofzo 32x32 ligt er aan hoe groot je pictogram moet zijn

Pictogram in unicode

Unicode is een internationale standaard voor de identificatie van grafische tekens en symbolen, vergelijkbaar met de ASCII-tabel. De standaard voorziet alle tekens en symbolen ('karakters') van alle geschreven talen van een nummer.
☏ Telefoon (Code: 260F)
✈ Vliegtuig (Code: 2708)

daar zijn hele lijsten van
https://unicode-table.com/en/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je vraag is niet erg duidelijk; bedoel je hoe technisch een pictogram te maken of wat anders?
een pictogram is zoals men zegt "een foto zegt meer dan 1000 woorden"
het is een tekening die de essentie weergeeft van iets zonder er veel uitleg bij te moeten geven...
ik heb het grafisch programma Corel Draw dat ik daarvoor gebruik maar met Paint kan je dat ook wel maken als je een beetje handig bent.