vaak moet je een code intikken voordat je een e-mail kunt verzenden, nu moet je verklaren dat je geen automaat bent. Is dat niet veel onveiliger?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
7 jaar geleden
Wat voor code, je wachtwoord bedoel je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
copcha of zoiets heet het. je krijgt wat verwrongen cijfers en letters die je moet overtypen
nu kan je vaak tenminste volstaan met het aangeven dat je geen robot bent. dat kan toch niet veilg(er) zijn?
paulus811
7 jaar geleden
De websites waar ik dat moet aangeven (zoals KLM) laten 6 plaatjes zien zodra je dat aanvinkt waarop je moet antwoorden (bijvoorbeeld) op hoeveel plaatjes een boom staat.
Antoni
7 jaar geleden
captcha bedoel je, @tilborghs. Een captcha (een afkorting van "completely automated public Turingtest to tell computers and humans apart") is een reactietest die in de gegevensverwerking wordt gebruikt om te bepalen of er al dan niet sprake is van een menselijke gebruiker. Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit probleem heb je als je een website wilt bezoeken.
Ik ondervind hetzelfde probleem, maar ik weet waar het door komt. Ik doe marktonderzoeken voor GFK (voorheen Intomart) en heb GFK Internet Monitor, dit programma werkt via een VPN-verbinding en VPN veroorzaakt het probleem. Staat er ergens VPN op je beeldscherm?
gvrox
7 jaar geleden
Onveiliger voor wie of wat ?

Het beste antwoord

De alternatieve methode zal (voor de gebruiker niet altijd merkbaar!) méér omvatten dan enkel de vraag of je geen automaat bent.
Na het aangeven dat je geen automaat bent krijg je bijvoorbeeld een aantal plaatjes voorgeschoteld met een vraag daarover, en die vraag is dan voor een computer niet zomaar op te lossen.
http://www.theverge.com/2014/12/3/7325925/google-is-killing-captcha-as-we-know-it

Dit is één methode, maar men zoekt en vindt slimmere en meer gebruiksvriendelijke methoden dan dat lezen van soms inderdaad écht “moeilijk leesbaar gemaakte letters en cijfers”.

Een robot is bijvoorbeeld razendsnel bij het invullen vinkjes in vakjes bij verificatievragen, en een mens doet daar enige tijd over. Door naar de reactiesnelheid te kijken, kan een automatisch systeem ook een aanwijzing hebben of er een mens achter het toetsenbord zit.
Met combinaties van technieken is zo veel te bereiken.