mijn laptop is de laatste maanden enorm traag geworden; wat kan de oorzaak zijn?

ik heb zowel Norton antivirus als Malwarebytes aangekocht maar die vinden geen probleem!
iemand zei me dat de werking van mijn harde schijf ook de oorzaak zou kunnen zijn maar klopt dat?
ik heb ook al gezien dat alleen Mozilla Firefox een groot deel van het geheugen gebruikt bij het opstarten en niks anders...
de problemen zijn begonnen toen ik mijn Windows 7 online geüpgraded heb naar Windows 10! kan dat misschien de oorzaak zijn?
als ik mijn laptop terugzet met Restore point naar de periode VOOR die upgrade zou dan het probleem opgelost zijn?

7 jaar geleden
in: Internet
Ritsuka
7 jaar geleden
kun je een clean install doen van windows 10? of weer windows 7 er op zetten, indien mogelijk.
samaiphon
7 jaar geleden
bedoel je meteen "clean install" een niet op internet upgrade? moet ik dan het programma aankopen en wat kost dat?
bijkomend probleem: ik heb GEEN dvd pf cd lezer meer op mijn laptop
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Merk en type?
samaiphon
7 jaar geleden
ACER ASPIRE 1825PTZ
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een programma als uberAgent kun je analyseren waar de prestatieproblemen met je notebook vandaan komen. Maar ik heb ook op 2 pc's Windows 10 geïnstalleerd en er razendsnel weer vanaf gehaald toen bleek dat ze allebei trager werden. Laptops zijn sowieso lastiger te upgraden en daarom is het wat mij betreft niet aan te raden er een ander besturingssysteem op te zetten dan het oorspronkelijke. (Al zou de stap van Windows 8 naar 10 minder groot moeten zijn).
Voor zover ik begrijp heb je maar een maand om Windows 10 naar (in dit geval) 7 terug te zetten, daarna kan het niet meer. Je notebook, de ACER ASPIRE 1825PTZ, heeft als het goed is een herstelpartitie waarmee je de oorspronkelijke situatie zou moeten kunnen herstellen. Bij het opstarten Alt + F10 intoetsen brengt je bij dat menu. Je moet wel altijd eerst een back-up maken van je gegevens voordat je daaraan begint, want alles wordt gewist. Zie https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/vraag/306864/acer-laptop-resetten-fabrieksinstellingen

Het beste antwoord

Je kan via restore points niet terug naar de versie van een eerder besturingssysteem. Wat je eventueel wel kan proberen is het defragmenteren van de schijven. Daar is genoeg informatie over te vinden, maar het beste lees je op de website van Windows/Microsoft hoe dat te doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
samaiphon
7 jaar geleden
heeft bewerking voorgesteld die dus inderdaad ook resultaat opgeleverd heeft: MIJN LAPTOP GAAT TERUG EEN STUK SNELLER!!!