Waar vind je je eigen IP adres?

Waar kan ik op mijn laptop mijn eigen IP adres vinden?
En als ik mijn laptop in het buitenland gebruik, blijft het IP adres dan hetzelfde?

7 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

In google natuurlijk, als je 'wat is mijn IP' typt is dat de eerste hit.
Dit is het externe adres van je laptop naar de buitenwereld, als je wilt weten
wat het IP is binnen je eigen LAN/Wifi moet je de status opvragen van je netwerk adapter, hoe je dat doet kun je op deze microsoft site vinden:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15291/windows-find-pc-ip-address
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tham
7 jaar geleden
Ik blijk dus 2 IP adressen te hebben: eentje als ik aan het internetten ben en eentje binnen mijn eigen verbinding. Deze laatste blijkt gewoon op mijn modem te staan.

Andere antwoorden (1)

Ga bij je laptop op zoek naar het "opdrachtprompt" als je dat opent dan krijg je een zwart schermpje te zien, als je dn intypet ipconfig , dan zou je ip daar in een aantal cijfers moeten staan. Als dat niet lukt staat het waarschijnlijk wel op je wifikastje, en als dat ook niet het geval is kan je dat opvragen bij je provider.