Hoeveel data per uur kost radio streaming?

Ik luister graag naar de RAI radio maar weet niet hoeveel megabyte dat per uur verbruikt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
4.8K

Antwoorden (1)

Volgens internet (http://en.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=10992&pid=8511&live=65&lang=en) is de bitrate 128 kbps voor de Engelse versie en 192 kbps voor de Italiaanse versie.

Engels:

Dat is dus 0,128 mbps.

Per uur is dat dus 0,128*(60*60)=
460,8 mb per uur (want er zitten 60 seconden in een minuut en 60 minuten in een uur).

Italiaans:

Voor 192 kbps kun je het op dezelfde manier berekenen; 0,192*(60*60)=691,2 mb per uur.

Toegevoegd na 14 uur:
Bedankt voor je reactie MrTomaat. Ik gaf de antwoorden in Mb (megabit) in plaats van in MB (megabyte). Een byte bestaat uit acht bits, dus:

Engels:

460,8/8=57,6 MB

Italiaans:

691,2/8=86,4 MB
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er wordt gevraagd naar megabyte(MB) je antwoord in megabit(Mb) 460,8 Mb/8 = 57,6MB
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oesje. Dat betekent minder dan 18u luisteren vooraleer mijn databundel van 1Gig er door zit...