Hoe kan ik internetten via Wifi, zonder een internetverbinding te hebben ?

Hallo allemaal,

Ik heb een iPhone 4, met Sim Only. Kan ik "en zoja" hoe moet ik mijn telefoon in stellen zodat ik kan internetten via Wifi zonder dat ik een internetverbinding heb. Wie kan mij hiermee helpen en de instellingen stapsgewijs aan mij uitleggen ?

Alvast hartelijke dank !!

Mt.vr.gr. Bastiaan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (2)

Naar een openbaar Wi-Fi punt gaan. Bijvoorbeeld een McDonalds. Wi-Fi is niets anders dan de draadloze verbinding die je normaliter bedraad opzet met een router, die je krijgt als je een internetverbinding hebt na het afsluiten van een abonnement bij een internetprovider.

Je kan ook niet draadloos telefoneren als je geen telefoonverbinding hebt.

Je wil dus iets wat niet echt kan.

Ja je kan je buren vragen of je op hun internetverbinding mag via Wi-Fi.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga naar ''instellingen''
Klik op ''Wi-Fi''
Klik een Wi-Fi punt aan, van bijvoorbeeld je huis of van een openbaar punt, zoals bovenstaand antwoord al aangeeft.
Mogelijk moet je een wachtwoord ingeven, hierna heb je verbinding.

Als je absoluut geen eigen internetverbinding hebt, raad ik je aan om deze optie uit te zetten.
Ga naar ''instellingen''
Klik op ''Mobiel netwerk''
Zet ''mobiele data'' uit (groen blokje moet wit worden).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3 duimpjes omlaag zonder enige reden, terwijl dit antwoord precies is waar de vraagsteller om vroeg: ''hoe moet ik mijn telefoon in stellen zodat ik kan internetten via Wifi ''
''en de instellingen stapsgewijs aan mij uitleggen ?''
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vrager wil weten hoe hij zonder internetverbinding te hebben toch op een Wi-Fi-netwerk kan. Dan antwoord jij alsof dat zomaar kan, ff een instelling, en dan het mooiste ooit "Klik een Wi-Fi punt aan, van bijvoorbeeld je huis". Nou dan geef je iemand wel heel erg valse hoop.
Als je geen internetverbinding hebt, dan kan je thuis toch niet op de Wi-Fi komen. Immers dan heb je geen router die een Wi-Fi signaal uitzendt. Je zou dan hoogstens via de buren kunnen. Dat is dus de reden. Logisch gezien klopt je verhaal niet. Je moet duidelijk maken aan de vrager dat hij een wens heeft die niet echt kan. "Als je absoluut geen eigen internetverbinding hebt, raad ik je aan om deze optie uit te zetten." Ik zou vooral die optie AAN zetten, dan heb je tenminste internet.